۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۸۰۱۹۷
در آستانه مذاکرات صلح؛

علل شکست مذاکرات قبل از شروع آن

خبرگزاری رساـ کارشناسان این اقدام رژیم غاصب صهیونیستی، آن هم سه روز مانده به از سرگیری گفتگوهای صلح میان این رژیم و فلسطینیان را به منزله شکست پیش از شروع گفتگوها می دانند.
مذاکره يا مقاومت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: دولت اسرائیل طرح ساخت بیش از یک هزار واحد مسکونی جدید را در شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی فلسطینی، تائید کرده است.


یوری آریل، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در گفتگو با بی بی سی گفت: این واحدهای مسکونی در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی ساخته می شوند.


به اذعان کارشناسان، این اقدام رژیم غاصب صهیونیستی، آن هم سه روز مانده به از سرگیری گفتگوهای صلح میان این رژیم و فلسطینیان، به منزله شکست پیش از شروع گفتگوها و کلاهی گشاد بر سر تشکیلات خودگردان است. مذاکراتی که به ظاهر قرار بود شکست 3 ساله این گفتگوها را از میان ببرد.


گفتنی است بیش از نیم میلیون نفر یهودی در 100 شهرک، در اراضی اشغالی فلسطینی در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی اسکان داده شده اند. این اراضی در پی جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال 1967 به اشغال رژیم غاصب صهیونیستی در آمد.


وزیر مسکن این رژیم در ادامه گفته است: حدود 800 دستگاه آپارتمان در بیت المقدس شرقی و حدود 400 دستگاه دیگر در چندین شهرک بزرگ در کرانه باختری ساخته می شود. هیچ کشوری در دنیا از کشوری دیگر دستور نمی گیرد که کجا خانه بسازد و کجا نسازد. ما به خانه سازی در تمام کشور! ادامه می دهیم ... در حال حاضر این تصمیم درستی برای صهیونیسم و اقتصاد است.


به گزارش بی بی سی؛ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پیشتر بارها گفته بود در صورتی که اسرائیل توسعه شهرک های یهودی نشین را متوقف نکند، حاضر به از سرگیری مذاکرات نیست. اما در دیدار اخیرش با جان کری و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای آغاز مذاکرات توافق کرد.


شایان ذکر است طبق قوانین بین المللی، این شهرک ها غیرقانونی است اما اسراییل کماکان این قوانین را نمی پذیرد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات