۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۸۰۲۰۵
با حضور استاندار؛

مراسم بزرگداشت اصحاب رسانه در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.
همايش بزرگ اصحاب رسانه قم کرم رضا پيريايي استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خبرنگاری حرفه مقدس و پر مخاطره‌ای است که خبرنگاران با روح تعهد و حس و تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر مفتخر به ایفای آن هستند و روز خبرنگار بهانه‌ای است تا فراتر از روزمرگی‌ها و بیش از پیش به سختی‌ها و جایگاه خطیر این حرفه مقدس در جامعه اندیشیده و قدردان زحمات خادمان این عرصه باشیم.

 

نوشتار فوق بخشی از لوح تقدیر کرم‌رضا پیریایی، استاندار قم به خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی است که از ساعت 21 و 20 دقیقه یکشنبه 20 مردادماه به دعوت استانداری در سالن معصومیه گردهم آمده‌ بودند تا این روز را گرامی بدارند و اهمیت حرفه خبرنگاری و نشر مطالب سازنده در جامعه را یادآوری کنند.

 

در ابتدای این مراسم برخی از سردبیران روزنامه‌ها و نمایندگان خبرگزاری‌های در قم به بیان دیدگاه‌های خود درباره اهمیت علم‌آموزی بیشتر در عرصه خبر و خبرنگاری، وضعیت معیشتی خبرنگاران، امنیت شغلی و راهکارهای خود در راستای افزایش کیفیت خبررسانی و رفع دغدغه‌های خبرنگاران پرداختند.

 

اسماعیل زارعی کوشا، فرماندار قم، نخستین سخنران این مراسم بود که با تبریک روز خبرنگار و خسته نباشید به اصحاب رسانه، اتفاقات مهم رخ یافته در عرصه ملی و جهانی را با حمایت و زمینه‌سازی رسانه‌ای عنوان و اظهار کرد: همه جریان‌های حق‌گرا و باطل از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در نظام جمهوری اسلامی دوشادوش مردم بزرگ ایران حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ملت ایران خود یک رسانه بزرگ در عالم است و امروز نتایج انقلاب اسلامی و تاثیرات شگرف آن بر جهانیان به خوبی آشکار است.

 

محمد خامه‌یار، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هم دیگر سخنران این مراسم بود که برگزاری دوره‌های آموزشی و حرفه‌ای برای خبرنگاران و سردبیران رسانه‌ها را از جمله امور لازم برای ارتقای کیفیت خبررسانی در استان قم دانست.

 

وی با بیان اینکه کمبود درآمد و پرداختی بابت تولید خبرها سبب دو شغله شدن بیشتر خبرنگاران شده است، مشکل بیمه را از دیگر معضلات کار خبرنگاری عنوان و ابراز کرد: حدود 20 تا 30 درصد خبرنگاران در قم از طریق صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان بیمه شده‌اند که بخشی از حق بیمه را خود آنها پرداخت می‌کنند.

 

استاندار قم نیز که سخنان وی پایان‌بخش این مراسم بود، با بیان اینکه برای دریافت علوم انسانی اسلامی نباید به افراد خارجی مراجعه کرد، گفت: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه از ظرفیت‌های خود استفاده کنند که استان قم به سبب ظرفیت‌های ویژه مذهبی، رسانه‌ای و فکری در این امر پیشگام است.

 

وی هرگونه انتقاد را به شرط سازنده بودن مطلوب دانست و با بیان اینکه در این زمینه باید بر روی رسانه‌ها و خبرها و نیز بر روی رفتار مدیران و مسؤولان کار کارشناسی صورت بگیرد، اظهار کرد: ادعای هرچه نوشته شود خوب خواهد بود تفکر صحیحی نیست.

 

پیریایی که تلاش داشت مطالب خود را همچون خبرنگاران ارائه دهد، تأکید کرد: خبرنگاران باید در حوزه گزارشی که قصد نگارش آن را دارند تخصص و اطلاعات کافی را به دست آورند و بر اساس مستندات نقد کنند.

 

در پایان مراسم بزرگداشت اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در قم برگزار ‌شد، استاندار به صورت نمادین به برخی نمایندگان خبرگزاری‌ها لوح تقدیر اهدا کرد و اصحاب رسانه شام را مهمان استانداری قم بودند./920/پ202/ی

ارسال نظرات