۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۸۰۲۲۱
در زنجان؛

آیین اختتامیه دوره حفظ قرآن طلاب سراسر کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول برگزاری دوره حفظ قرآن طلاب سراسر کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد، با اعلام خبر برگزاری آیین اختتامیه این دوره در زنجان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده این دوره بسیار خوب و پر برکت قرآنی امروز با حضور امام جمعه زنجان و برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.
آیین اختتامیه دوره حفظ قرآن طلاب سراسر کشور برگزار می شود

حجت الاسلام علی صالحی، مدیر حوزه علمیه علوی هیدج و مسؤول برگزاری دوره حفظ قرآن طلاب سراسر کشور که از چندی پیش در شهرستان هیدج زنجان در حال برگزاری است، با ابراز خرسندی از برگزاری این دوره به میزبانی زنجان و با اشاره به تعداد شرکت کنندگان و مدت برگزاری دوره اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توفیق میزبانی و برگزاری چنین دوره پر برکتی را به ما عنایت کرد.

 

وی افزود: حدود 55 نفر از طلاب سراسر کشور در حوزه علمیه علوی هیدج به مدت 50 روز دوره حفظ قرآن کریم را گذراندند که در پایان با معرفی هفت نفر از افراد برگزیده به کار خود پایان داد.

 

مدیر حوزه علمیه علوی هیدج در ادامه در پاسخ به این سوال که چطور شد از بین شهرهای مختلف کشور، میزبانی این دوره به شهرستان هیدج زنجان داده شد؛ تصریح کرد: طبیعتا به خاطر فصل گرما، مسؤولان کشوری برگزاری این دوره به دنبال یک محل آرام و خوش آب و هوا بودند که در نهایت استان زنجان به خاطر دارا بودن هوای مطبوع و خنک مورد توجه واقع شد و میزبانی این دوره را به عهده گرفت.

 

وی در ادامه با بیان اهداف برگزاری چنین دوره هایی خاطرنشان کرد: همانطور که بزرگان فرموده اند قرآن نور است و این نور هر جا که برسد روشنی بخش است؛ و لذا ما هم خواستیم در اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه سهیم بوده و قدمی هر چند کوچک برداشته باشیم، البته همه این حافظان قرآن به خاطر این که حافظ کلام وحی الهی هستند، وجودشان مقدس است و البته تقدس آنها در محل هم تاثیر گذار خواهد بود. /949/ت303/ب

ارسال نظرات