۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۸۰۲۶۰

تولیدات نمایشی محوری مهم در وقف‌های نوین است

خبرگزاری رسا ـ یک کارگردان تلویزیون درباره رسالت رسانه در ترویج فرهنگ وقف گفت: بی‌تردید یکی از وظایف اصلی رسانه ملی ترویج و آموزش مفاهیم دینی و انتقال آن به مخاطب است تا با ایجاد زمینه‌های فکری مدنظر در او، بتوان وی را با خود همراه کرد.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، کارگردان مجموعه تلویزیونی تکیه برباد در گفتگویی با بیان این مطلب تصریح کرد: اگر بتوان در همه کارهای نمایشی انتقال مفاهیم دینی را به عنوان یکی از اهداف اصلی تعریف کرد، هم مخاطبان بیشتری با ما همراه می‌شوند و هم همزادپنداری و قرابت فکری عاطفی بیشتری با محتوای مدنظر ما خواهند داشت.

محمود معظمی تاکید کرد: در حقیقت باید به شیوه‌ای در مجموعه‌های تلویزیونی قصه‌پردازی کرد که مخاطب پاداش و یا عقوبت اعمال نیک و بد خود را درک کند.

معظمی سنت نبوی وقف را یکی از اقدامات پسندیده اجتماعی خواند و عنوان کرد: خوشبختانه نمونه‌های متعددی از اهتمام جامعه به اجرای این حکم الهی دیده می‌شود، چراکه افراد بسیاری از طرق مختلف و با نیات متفاوت به وقف اهتمام داشته‌اند و حتی دیده می‌شود که ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی نیز به این مهم روی آورده‌اند و موقوفاتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی درباره راهکارهای ترویج بیش از پیش این سنت نیکو در جامعه گفت: مجموعه‌های نمایشی جذاب و دراماتیک یکی از بسترهای مناسب برای فرهنگسازی در این زمینه هستند و از طریق آن‌ها می‌توان مردم را به مشارکت در کارهای عام المنفعه به ویژه از طریق وقف ترغیب کرد و فرهنگ بخشش برای بهره‌مندی و انتفاع همگان را نهادینه کرد.

معظمی افزود: البته در این مسیر مجموعه‌هایی تولید شده اما جای کار بسیار است و ظرفیت‌های مطلوبی در اختیار داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وقف برای تولید آثار هنری فرهنگساز می‌تواند یکی از محورهای وقف نوین همسو با منویات مقام معظم رهبری باشد یا نه، تصریح کرد: مسلما وقف با نیت تولید آثار هنری تصویری به ویژه در پاسخ دهی به اهانت‌های غرب اثرگذار است.

این کارگردان تلویزیون تاکید کرد: با عواید حاصل از این‌گونه وقف‌ها می‌توان سوژه‌های غنی دینی را دستمایه تولید آثار جذاب و اثرگذار کرد، علاوه بر این می‌توان زمینه اشتغال بسیاری از سینماگران و فعالان رسانه‌ای را آن هم در مسیر تولیدات دینی فراهم کرد.

وی ابراز کرد: علاوه بر این بدون دغدغه و به سهولت می‌توان پیام‌های اخلاقی دینی را از مجرای اثرگذار رسانه به جامعه با اتکاء به عواید حاصل از وقف منتقل کرد.

معظمی درباره اثرگذاری حضور در موقوفه سیدالشهداء برای تصویربرداری بخش‌هایی از مجموعه تلویزیونی «تکیه برباد» عنوان کرد: این حضور دغدغه بخشش و سهیم کردن دیگران به ویژه افراد نیازمند در اموال را در من و دیگر اعضای گروه پررنگ کرد تا زیبا‌ترین کار یعنی تقسیم شادی‌های خود با دیگران را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید بخشش و شاد کردن نیازمندان و رفع غم از چهره مضطر آن‌ها دغدغه هر انسانی است چراکه لذت یه لبخند همنوع با هیچ چیز در دنیای خاکی قابل مقایسه نیست و علاوه بر این دعای خیر آن‌ها را نیز توشه راه آدمی در مسیر پر پیچ و خم زندگی می‌کند، بنابراین اگر بتوان این مهم را به مخاطب نیز القا کرد قطعا زندگی آسان‌تر خواهد شد./966/د101/ی

ارسال نظرات