۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۸۰۲۸۱
رییس اوقاف خرم آباد:

وقف تاریخی ماندگار است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف شهرستان خرم آباد وقف را تاریخی ماندگار خواند که نام نیک واقف را همواره زنده نگه می دارد.
وقف

حجت الاسلام جلیل پادروند، رییس اداره اوقاف شهرستان خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه با انجام سنت پسندیده وقف نام نیک واقف همواره باقی می ماند، اظهار داشت: با توجه به این که وقف سنت حسنه ائمه اطهار(ع) بوده و اکنون نیز مردم احتیاج بیشتری به کمک های خداپسندانه دارند؛ بنابراین باید این سنت ادامه داشته باشد.

رییس اداره اوقاف خرم آباد با بیان اینکه مبلغان افزون بر داشتن تقوای الهی، باید نیت خالصی نیز داشته باشند، افزود: مبلغان در استان باید در راستای وقف و موقوفه تبلیغات بیشتری انجام دهند.

این مقام مسؤول در ادامه بیان داشت: مبلغانی که در شهرستان های لرستان اعزام می شوند گزینش شده و دوره آموزشی و تخصصی را گذرانده اند.

 وی با اشاره به فعالیت این تعداد مبلغ، ابراز داشت: انتظار می رود که این گروه در ترویج وقف و موقوفه تلاش بیشتری انجام داده و آن را سرلوحه فعالیت هایشان قرار دهند تا وقف های بیشتری برای زوج های جوان، بیماران بی بضاعت و افراد نیازمند صورت پذیرد.

حجت الاسلام پادروند با بیان این که در لرستان تاکنون کمترین میزان وقف در راستای قرآن صورت گرفته است، تصریح کرد: مبلغان باید در این راستا تبلیغ خود را ادامه دهند و سبب ترویج قرآن شوند.

 وی با اشاره به اینکه مبلغان این استان فعالیت های خود را در لرستان به بهترین شکل ممکن انجام داده اند و در زمینه های گوناگون تأثیر مثبت و ارزنده ای بر مردم و جوانان جامعه گذاشته اند، ابراز داشت: مبلغان با فعالیت های نو و ابتکارات جدیدی که در زمینه وقف، نشر دین و اشاعه فرهنگ دارند، حضورشان در مساجد و بقاع متبرکه ضروری است.

رییس اداره اوقاف شهرستان خرم آباد در پایان خاطرنشان کرد: روحانیت در متن مردم از خود مردم و فرزندان این مردم هستند./9451/ت303/ب

ارسال نظرات