۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۸۰۲۹۱
به مناسب عید سعید فطر؛

اظهار نظر پاپ درباره مسلمانان

خبرگزاری رساـ پاپ فرانچسکو رهبر دینی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کاتولیک، پیام عید فطر را که واتیکان ۴۰ سال است بطور سنتی آن را انتشار می دهد، خود شخصا به نگارش درآورد.
پاپ فرانچسکو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: پاپ فرانچسکو رهبر دینی کاتولیک های جهان به مناسبت عید سعید فطر پیامی خطاب به جهان اسلام انتشار داد.


در این پیام که قبلا از سوی ریاست شورای پاپ تهیه می شده ، امسال بر خلاف همیشه از سوی خود پاپ آماده گردید، فرانچسکو اعلام داشت که دوست و برادر مسلمانان می باشد.


به گفته این شبکه؛ پاپ فرانچسکو که در ماه مارس بعنوان رهبر دینی یک میلیارد و 200 میلیون کاتولیک انتخاب گردید، پیام عید فطر را که واتیکان 40 سال است بطور سنتی آن را انتشار می دهد، خود شخصا بهنگارش درآورد.


پاپ فرانچسکو که قبلا نیز به لزوم برقراری دیالوگ با مسلمانان جهان تاکید کرده است، در پیام خود خطاب به مسلمانان جهان چنین گفت: ماه مبارک رمضان که به روزه، عبادت و دادن صدقه وقف شده به پایان می رسد، عید سعید فطر را به تمامی جهان اسلام تبریک می گویم.

 وی در ادامه پیام خود افزود: در این اولین سال خدمت خود بعنوان رهبر دینی کاتولیک های جهان، خواستم تا این پیام را خود تهیه و انتشار دهم. دوستان عزیزم به تمامی مسلمانان جهان و در راس آنان به رهبران دینی شان مراتب احترام و دوستی خود را ابراز می دارم.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات