۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۸۰۳۱۶

تلاش صدای آمریکا برای کارآمد خواندن تمامی کابینه پیشنهادی + فیلم

خبرگزار رسا ـ شبکه صدای آمریکا با دعوت از چهره های افراطی اصلاح طلب تلاش می کند تمامی کابینه پیشنهادی را موجه جلوه دهد.
رمضانپور

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا وابسته به وزارت خارجه ایالات در برنامه خود از کابینه پیشنهادی، حمایت کرده و با دعوت از علی اصغر رمضانپور، فاطمه حقیقت جو و حسین علیزاده از چهره های افراطی اصلاح طلب تلاش کرد وزرای پیشنهادی دولت را از هر نظر کارآمد بخواند و آنها را کاملا برای پست های تعیین شده موجه جلوه دهد.


رمضانپور، از جمله دلایل خود برای رأی اعتماد مجلس به کابینه را چنین شرح می دهد: "کابینه حتی اگر یکی دو وزیر را از دست بدهد، باز هم به نفع روحانی است. چون باعث می شوند که دست روحانی برای گماردن سرپرست برای وزارتخانه مورد نظر باز شود! و به خاطر تجربه ای که مجلس در دولت احمدی نژاد به دست آورده، دیگر به چنین راه خطایی نخواهد رفت. البته اگر یکی دو نفر حذف بشوند نشانه این است که مجلس همراهی لازم را ندارد!"


وی در جایی دیگر عطش آمدن این کابینه را به مردم نسبت داده و گفت: "بعید است مجلس بخواهد سنگ بر سر راه کسی که مردم انتخاب کرده اند بیندازد."


خانم فاطمه حقیقت جو، یکی از نمایندگان مجلس ششم، در توهینی آشکار به نمایندگان مجلس و ریاست محترم جمهوری یکی از دلایل رأی صلاحیت کابینه را این چنین بیان می کند: "با شناختی که از فرهنگ مجلس دارم، چه مجلس اصلاح طلب باشد چه محافظه کار، با رئیس جمهور بده بستان می‌کنند! نمایندگان می خواهند افراد مورد نظر آنها در شهرها و استان هایشان منصوب شوند، فلان وزارتخانه توجه بیشتری به استان آنها بکند و..."


وی همچنین با این جمله که چون روحانی مبنای کارش را بر اجماع و تفاهم جناح های سیاسی کشور گذاشته و چون قبل از معرفی کابینه با رهبر و مجلس گفتگو کرده و نظراتشان را در ترکیب کابینه مورد ملاحظه قرار داده، معتقد است که همه وزرای پیشنهادی رأی لازم را خواهند آورد.


حسین علیزاده نیز در گفتگوی خود از استراتژی همدلی ظاهری پرده برداشته و مشورت دکتر روحانی با رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و رهبر [معظم انقلاب] را تنها یک همدلی ظاهری نامید و در تأیید کابینه دکتر حسن روحانی گفت: "الحق و الانصاف او قدم های محکمی برداشته است. با توجه به وضعیت خطیر کنونی کشور و امیدهایی که به دولت روحانی ایجاد شده، این همدلی در کلیت نظام هست که به کلیت کابینه رأی بدهند.

 

 

/1420/ 9161/خ

ارسال نظرات