۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۸۰۳۱۷
با موفقیت عملیات نظامی سیمرغ؛

ناتو و آیساف: نیروی نظامی افغانستان فوق العاده است

خبرگزاری رسا ـ نظر، برنامه ریزی، رهبری عملیات و همچنین کمک های تدارکی هوایی و حمایت با سلاح سنگین، توسط خود افغان ها صورت گرفته است.
ارتش افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: مقامات نظامی افغانستان می گویند در یک عملیات نظامی در ولایت های شرقی، بیش از 200 عضو طالبان را کشته اند.


به گفته این شبکه؛ عملیاتی که به سیمرغ شهرت یافته از 20 روز قبل در ولایت های لوگر و ننگرهار توسط نیروهای افغان بدون کمک نیروهای خارجی انجام شده است و هدف از آن، پاکسازی این مناطق از حضور ده ها شورشی افغان و خارجی ذکر شده است.


بی بی سی در ادامه به نقل از مقامات نظامی افغان گفت: نظر، برنامه ریزی و رهبری عملیات، همگی به دوش نیروهای افغان بوده است. همچنین کمک های تدارکاتی هوایی و حمایت با سلاح سنگین نیز توسط خود افغان ها صورت گرفته است.


صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان در این باره گفته است: در ازای 200 نفر کشته طرف مقابل، تنها 1 پلیس ملی افغانستان کشته و تعدادی نیز مجروح شده اند. این تلفات نسبت به بزرگی عملیات به مراتب کم ارزیابی می شود.


به گزارش بی بی سی؛ ناتو و آیساف که تنها ناظر اجرای این عملیات توسط افغان ها بوده اند تاکید داشتند که عملیات سیمرغ نشان از آمادگی نیروهای افغان برای دفاع از کشورشان دارد.


هنز فیلدمن سخنگوی آیساف در این باره گفت: بحث ما درباره تلاش منسجم نیروهای امنیتی افغان در برنامه ریزی و اجرای عملیات های پیچیده در مناطق پیچیده است. ما فکر می کنیم که عملیات سیمرغ، نمونه ای فوق العاده از ظرفیت، توانایی و روحیه نیروهای افغان می باشد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات