۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۸۰۳۳۱
چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی؛

تشکیل هیأت های قرآنی در مدارس علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی از تشکیل هیأت های قرآنی در مدارس علمیه استان خبر داد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هیئت‌های قرآنی در مدارس علمیه با هدف شناسایی و جذب جوانان و نوجوانان مستعد در آموزش مفاهیم قرآنی تشکیل شده است.


وی با بیان این که دوره‌های آموزشی هیأت‌های قرآنی در چهار بخش نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان پیگیری می‌شود، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قرائت، مفاهیم، تفسیر و حفظ را از جمله دوره‌های آموزشی در حال اجرا عنوان کرد.


این مسؤول همچنین به ضرورت ساماندهی جلسات سنتی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: جلسات سنتی ظرفیت خوبی برای فراگیر کردن آموزش‌های قرآنی دارند و باید سعی شود که از متخصصان امر جهت کیفی‌سازی این جلسات استفاده شود.


حجت‌الاسلام ارشاد در ادامه با اشاره به راه‌اندازی 100 پایگاه قرآنی در مدارس علمیه استان با هدف تعمیق و ترویج آموزش‌های کلام الهی گفت:  این پایگاه‌ها در پی ابلاغ بخش‌‌نامه معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در ماه مبارک رمضان در استان راه‌اندازی می‌‌شوند.


معاون تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی حرکت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و همچنین محوریت قرار دادن مسجد در ارائه آموزش مفاهیم و مضامین کلام وحی را از اهداف راه‌اندازی پایگاه قرآنی عنوان کرد.


معرفی آثار برگزیده نقاشی روز قدس در ارومیه


فریدون سید مصطفوی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از میان 150 اثر نقاشی کشیده در روز قدس در ارومیه 15اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.


وی اظهار کرد: واحد کارشناسی هنری استان آثار امیر حسین مهدی‌ زاده، محمد حسین شیردل، پژمان فریدپور، مهدی برزگر، امیرحسین جلیل‌پور، آیلین نیکی‌کار، محمد‌هادی پروینی، محمدرضا قاسم زاده، امیرمحمد احمدپور، امیر‌محمد قادری، فاطمه محبوبیان، علی شیخ علیان، محمدپیرالیاس، امیر حسین‌خان و طهورا شیردل را به عنوان صاحبان آثار منتخب معرفی کردند.


این مسؤول با اشاره به این که ایستگاه نقاشی کانون در روز جهانی قدس همه ساله مورد استقبال کودکان و نوجوانان و پدران و مادران آنها قرار می‌گیرد، گفت: امسال هدایای برگزیدگان متفاوت تر از سال های قبل در نظر گرفته شده است.


سید مصطفوی افزود: برگزیدگان ایستگاه نقاشی راهپیمایی روز جهانی قدس در ارومیه به عضویت رایگان کانون درآمدند.

 

حضور چهار اثر از حوزه هنری آذربایجان غربی در جشنواره فیلمنامه‌نویسی رضوی


علیرضا نوروزی، رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: امسال حوزه هنری استان با چهار عنوان فیلمنامه در هشتمین جشنواره فیلمنامه‌نویسی رضوی که همزمان با دهه کرامت در تهران برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.


وی ادامه داد: فیلمنامه‌های انیمیشنی "پروانه" نوشته مشترک شیدا فلاحی و یاسر قادر با محوریت کودک و "در اوج دیدار" نوشته علی بانگین با نگاهی نو به موضوع نذر و حاجت‌طلبی آثاری هستند که به این جشنواره ارسال شده‌اند.


به گفته این مسؤول، فیلمنامه‌های داستانی "نصیب ام کن" نوشته بهنازفری‌رضایی با موضوع زیارت حرم امام رضا(ع) و "با من بمان" از پدرام رحمانی با محوریت زیارت و روابط خانوادگی از دیگر آثار ارسال شده به هشتمین جشنواره فیلمنامه‌نویسی رضوی است.

 

نوروزی خاطرنشان کرد: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور هشتمین دوره جشنواره فیلمنامه‌نویسی رضوی را با هدف تحکیم و ترویج فرهنگ رضوی نزد افراد جامعه در چهار بخش فیلمنامه داستانی کوتاه، پژوهش مستند، طرح فیلمنامه بلند داستانی و فیلمنامه انیمیشن کوتاه برگزار می‌کند.


رییس حوزه هنری آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: نمایش "بدترین روز " در اعتراض به اقدام توهین آمیز کاریکاتوریست های غربی علیه پیامبر اسلام (ص) با ایفای نقش پریا برزگر، مزدک جعفری، سامان حسن زاده و مرتضی نورپور پانزدهم تا هفدم مردادماه سالجاری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارومیه در این شهرستان به روی صحنه رفت.

 

جشنواره منطقه ای شعر آذری یادمان ولایت در ارومیه برگزار می شود


حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: جشنواره منطقه ای شعر ترکی آذری یادمان ولایت از سری برنامه های جشنواره سراسری یادمان ولایت بیست و سوم مرداد ماه سالجاری در ارومیه برگزار می شود.


وی تصریح کرد: این جشنواره به مناسبت فرارسیدن سالروز تبعید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به شهرستان جیرفت در دوران ستم شاهی اجرا می شود.


حجت الاسلام کریمی، گسترش و توسعه فرهنگ ولایی، تلاش در جهت شناخت ویژگی های شخصیتی علمی و مذهبی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و ایجاد هماهنگی و انسجام بین نیروهای ارزشی، ولایتمدار و دین‎مدار را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد.


این مسؤول، ولایت و رهبری را از موضوعات این جشنواره ذکر کرد و بیان داشت: تا پانزدهم مرداد ماه که آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بود 90 اثر ارسال شده است.

 

وی با بیان این که داوری آثار با حضور سه نفر از داوران برتر استانی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در این جشنواره سه اثر به عنوان اثر برتر معرفی شده واز صاحبان اثر اول تا سوم با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره و هدایای نقدی به ترتیب به مبلغ ده، نه و هشت میلیون ریال تجلیل می شود./936/پ203/ب

ارسال نظرات