۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۸۰۳۴۲
رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

راویان دوران جنگ بسیار مظلوم واقع شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان این‌که سطح اطلاعات راویان به اندازه فرماندهان بوده و گاهی از فرماندهان هم اطلاعات بیشتری داشتند از راویان به عنوان مظلوم‌ترین قشر دفاع مقدس یاد کرد.
اردستاني،رييس مرکز اسناد و تحقيقات دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین اردستانی، رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، صبح امروز سه شنبه 22 مردادماه در مراسم رونمایی از دو کتاب راویان صحنه جنگ و لشگر 17 علی بن ابی طالب در عملیات بدر، گفت: کتابی که مربوط به دفتر راوی لشگر 17 بدر تنظیم شده است یکی از دفاتر راویان است که در سطوح مختلف راویان به عنوان سند خلق شده است.
اردستانی با اشاره به این‌که خودش هم از راویان دوران جنگ بوده، از راویان به عنوان مظلوم‌ترین قشر جنگ یاد کرد و افزود: در دورانی که خودم هم راوی بودم افسوس بسیار داشتم که چرا این سمت را دارم اما حال که زمانی از آن دوران گذشته است به اهمیت کار راویان پی برده ام و به نظرم بهترین کار را انجام داده‌ام، زیرا جنگ تمام شده است و حال چیزی که مانده خاطرات و ارزش‌های دوران جنگ است.
رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: راویان همیشه با خودشان خودکار، دفتر و ضبط همراه داشتند و همواره در کنار فرماندهان بودند و لحظه به لحظه وقایع آن دوران را ثبت می‌کردند.
وی با بیان این‌که انقلاب به ملت ایران قدرت حاکمیت داده است اظهار داشت: با تجاوز عراق به ایران این حاکمیت به خطر افتاد و اگر فداکاری رزمندگان نبود الان حتی ما حاکمیت نرم را هم نداشتیم.
اردستانی گفت: سطح اطلاعات راویان به اندازه فرماندهان بوده و گاهی از فرماندهان هم اطلاعات بیشتری داشتند از همین رو دفاتری که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس وجود دارد بسیار سری و دارای اهمیت هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دلیل این‌که دفتر حسین الله داد و محمد رضا ملکی را به عنوان اولین کتاب به چاپ رساندیم این بوده که این‌ها به شهادت رسیده اند./9664/پ203/ص
 
ارسال نظرات