۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۳۵۰
مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل:

سبک زندگی طلاب و روحانیان باید الگوی سایر خانواده ها باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، گفت: سبک زندگی طلاب و روحانیان باید الگویی مناسب برای سایر خانواده ها باشد تا سبک زندگی اسلامی در جامعه گسترش پیدا کند.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان شرکت کننده در طرح تعالی خانواده در اردبیل، با اشاره به ارزش بالای خانواده در اسلام، گفت: در اسلام به نقش و جایگاه خانواده توجه ویژه ای شده چرا که خانواده رکن اساسی جامعه اسلامی است.
 

وی طلاب و روحانیان را سربازان امام عصر(عج) خواند و افزود: خانواده طلاب و روحانیان باید در مسیر ولایت و خشنودی امام زمان (عج) گام بردارند.
 

حجت الاسلام نوروزی، تصریح کرد: همسران و خانواده طلاب نقش بسیار مهمی در موفقیت آنها و به خصوص در ترویج و توسعه خانواده اسلامی در جامعه دارند.
 

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، اظهار داشت: سبک زندگی طلاب و روحانیان باید الگویی مناسب برای سایر خانواده ها باشد تا سبک زندگی اسلامی در جامعه  گسترش پیدا کند.
 

وی به وجود برخی مشکلات و سختی ها در زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: خانواده طلاب و روحانیان باید زندگی ساده و مستحکم ائمه اطهار، بزرگان و مقام معظم رهبری را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.
 

حجت الاسلام نوروزی، توجه به اوقات فراغت و تفریح خانواده را با اهمیت خواند و تصریح کرد: استفاده از فرصت های مناسب و اوقات فراغت برای تفریح و سفر می تواند باعث ایجاد روحیه و نشاط بیشتر در خانواده ها شود.
 

وی به نظارت خانواده ها در تربیت فرزندان تأکید کرد و اظهار داشت: طلاب و روحانیان برای تربیت فرزندانی صالح و نمونه باید اهتمام جدی به کار گیرند و در این بین نقش مادران بسیار چشم گیر است.
 

مدیراستانی حوزه های علیمه اردبیل از برگزاری نخستین دوره متمرکز تربیتی خانواده در استان اردبیل ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم در سال های آینده تداوم برگزاری چنین دوره هایی را شاهد باشیم.
 

وی افزود: برگزاری طرح تعالی خانواده می تواند باعث تقویت و استحکام هر چه بیشتر بنیان خانواده های طلاب و روحانیان شده و جوی سالم و صمیمی را در بین خانواده ها ایجاد کند.
 

این مسوؤل، خاطرنشان کرد: پیگیری های مستمری برای ایجاد اردوگاه تربیتی، آموزشی و فرهنگی حوزه های علمیه اردبیل برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه طلاب و روحانیان در اردبیل انجام شده است و امیدواریم در سال های آینده شاهد برگزاری دوره های کشوری در این اردوگاه باشیم.
 

گفتنی است، نخستین دوره آموزش متمرکز خانواده های حوزوی با عنوان طرح تعالی خانواده از امروز در اردوگاه تربیتی مقدس اردبیلی با حضور خانواده های طلاب و روحانیان 15 استان شمالی کشور در اردبیل شروع شد.
 

در این دوره آموزشی سه روزه اساتید حوزه علیمه قم در خصوص مباحث تربیتی و استحکام خانواده تدریس خواهند کرد. /937/پ203/ب

ارسال نظرات