۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۸۰۳۷۶

چند خبر کوتاه فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ ادامه پخش روزانه "ندای ایمان" از رادیو قرآن، ثبت نخستین وقف سایبری در جهان و آغاز دور جدید اعزام کارشناسان آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اخباری هستند که در حوزه فرهنگ اتفاق افتاده است.
خبر كوتاه

پخش روزانه "ندای ایمان"  از رادیو قرآن

برنامه رادیویی "ندای ایمان" که از جمله برنامه‌های رادیو قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان بود با توجه به استقبال مردم و توجه مخاطب برای آشنایی با آیات و مبانی خطابی قرآن کریم پس از ماه مبارک رمضان با محوریت تفسیر آیات قرآن خطاب به ایمان‌آورندگان هرروز از شبکه رادیویی قرآن تقدیم شنوندگان می‌شود.

برنامه "ندای ایمان" کاری از گروه تفسیر رادیو قرآن است که هرروز جز روزهای جمعه به روی آنتن می‌رود و تلاش شده تا در این برنامه متن آیاتی که با خطاب به مومنان آغاز می‌شود همراه با ترجمه و تفسیر کوتاهی از آیه به مخاطبان ارائه شود.

یادآور می‌شود؛ این برنامه رادیویی از 22 مردادماه هرروز ساعت 18:50 به مدت 5 دقیقه بر روی موج اف ام ردیف 100 مگاهرتز به روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می‌رود.

نخستین وقف سایبری جهان

نخستین وقف سایبری در جهان و به عبارتی نخستین وب سایت (تارنما) وقف شده در جهان توسط واقف خیراندیش سید مرتضی میرسراجی به ثبت رسید.

بنا براین گزارش بر طبق مفاد وقف نامه به شماره سریال 10379 اداره کل اوقاف وامورخیریه استان تهران وب سایت رکوردهای جهانی الخیرات به نشانی اینترنتی www.al-khayrat.org و دامنه ir و پایگاه داده ها به تاریخ 09/05/1392 شمسی وقف گردید.

بر طبق وقف نامه مذکور در آمدها، جوایز، هدایا، حمایت‌های مالی و غیره به موقوف علیهم الخیرات ( برگزیدگان توسط هیئت داوری) تعلق می گیرد.

رکورد داران می توانند در بخش مربوط به خود تصاویر (مورد رکورد یا تصویر شخصی)، راه های ارتباطی ( موبایل ، ایمیل ، آدرس) و نیز سایت یا وبلاگ خود را معرفی و تبلیغ نمایند.

شایان ذکر است وقف مذکور منفعتی و عام بوده و تا مادامی که سید مرتضی میرسراجی در حیات است ایشان عهده دار تولیت این موقوفه سایبری هستند و پس از فوت ایشان بر طبق وقف نامه تولیت به شخص حقیقی یا حقوقی محول می شود.

آغاز دور جدید اعزام کارشناسان آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی از آغاز دور جدید اعزام روسای گروه و کارشناسان این دفتر به ادارات کل تبلیغات اسلامی استانها خبر داد.

حجت الاسلام علی دارابی با اشاره به ضرورت حضور موثر کارشناسان دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی در عرصه‌ آموزش گروه‌های هدف، گفت: دور جدید اعزام کارشناسان این دفتر با هماهنگی و تعامل بین دفاتر استانی جهت تسریع در پیشرفت مقاصد آموزش به زودی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این سفرها روند برنامه‌ریزی و اجرای اثربخش فعالیت‌ها را سرعت بخشیده و با رشد کمی و کیفی شاخص‌های مورد نظر در حوزه آموزش‌ همراه باشد.

دارابی افزود: خدمت کردن در سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک اصل اصیل مورد توجه همگان بوده و این موضوع سبب می شود تا بین کارشناسان ستادی و صف محبت و اعتماد متقابل در هدایت فعالیت‌ها ایجاد شود که این مهم سرمایه بزرگی برای ارائه خدمات آموزشی خواهد بود.

دارابی در ادامه به ظرفیت موجود استان‌ها اشاره کرد و گفت: مسؤولیت پذیری و انجام صحیح فعالیت‌ها و جهت گیری به سوی استانداردسازی فعالیت‌های آموزش تخصصی به عنوان یکی از شاخصه‌های موفقیت کارشناسان آموزش سراسر کشور به حساب می آید که بحمدالله با تحرک بالا همراه با نشاط جریان دارد.

وی همچنین تصریح کرد: هدف عمده از حضور روسای گروه و کارشناسان در ادارات کل تبلیغات اسلامی و نظارت و ارزیابی از دوره‌های آموزش تخصصی، بررسی نیازهای موجود، اولویت‌گذاری و مشارکت در برگزاری موفق آموزش‌های تخصصی بر اساس سیاست‌های ابلاغی است که همکاری دو سویه تسریع در حصول نتایج را به ارمغان می‌آورد. /959/د102/ص

ارسال نظرات