۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۸۰۳۹۶
نماینده مردم میانه:

سن بالای کابینه روحانی نقطه قوت است نه ضعف

خبرگزاری رسا ـ در حالی که موافقان کلیت کابینه نیز سن بالای وزرای پیشنهادی را نقطه ضعف آن به حساب می آورند، نماینده مردم میانه در مجلس این مساله را نه تنها نقطه ضعف ندانست بلکه بهترین عامل برای رفع موانع و مشکلات دانست و پیش بینی کرد که90 درصد وزرا رأی اعتماد بالا را کسب کنند.
جلسه راي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي رييس جمهور

سیدبهلول حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: انتخاب وزرای پیشنهادی از سوی رییس جمهور حساب شده و دقیق بوده است، هر چند ایراداتی نسبت به برخی از افراد وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: با روندی که در مجلس وجود دارد، پیش بینی می شود روز پنج شنبه هفته جاری کابینه دولت یازدهم با رأی بالا بتواند اعتماد وکلای ملت را کسب کند، هر چند هنوز ابهاماتی نسبت به برخی از وزرای پیشنهادی وجود دارد که طی دو روز آینده نمایندگان به جمع‌بندی نهایی خواهند رسید.


حسینی با اشاره به این‌که تجربه وزرای پیشنهادی در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی قابل توجه و دفاع است، افزود: همانطور که رییس جمهور منتخب اذعان داشت؛ وضعیت کشور دیگر فرصت آزمون و خطا را گرفته و استفاده از باتجربه‌ها بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است.


نماینده مردم میانه در مجلس ادامه داد: بر همین اساس سن وزرای کابینه یازدهم نقطه ضعف دولت جدید نیست، بلکه شاید این ویژگی بتواند یکی از نقاط قوت دولت باشد، چراکه استفاده از افراد با تجربه در دولت یکی از ضرورت های مهم نظام اسلامی در شرایط فعلی محسوب می شود.


وی با بیان این‌که نظر نمایندگان مجلس بر استفاده از نقاط قوت دولت‌های پیشین و رفع نقاط ضعف بوده است، تصریح کرد: در کل باید گفت؛ وزرای پیشنهادی افرادی متعهد، متخصص و کارآمد هستند که با توجه به صحبت هایی که در کمسیون های تخصصی مجلس شده است، بیش از 90 درصد وزرا رأی اعتماد بالای نمایندگان را کسب خواهند کرد.


حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که دولت تدبیر و امید دارای دو شاخصه مهم برای تحقق اعتدال در جامعه است، گفت: تدبیر در راستای بهره مندی از تجربه گذشتگان و امید تنها با اجرای برنامه‌های کاربردی و کارشناسی شده ممکن است، رییس جمهور پس از شروع به کار هیأت دولت کار سختی در تحقق شعارهای انتخاباتی خود خواهد داشت./935/ت302/ج

ارسال نظرات