۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۸۰۴۰۹
استاد حوزه علمیه کرمان:

حسادت آرامش دنیا و آخرت را از انسان سلب می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان گفت: فرد حسود در دنیا با حسادت، ایمان به خدا و از دست دادن دوستان را می‏خرد و عدم آرامش را در دنیا برای خود رقم می‏زند.
جايگاه حسادت حسادت

حجت‏الاسلام محمد هنرمند، استاد حوزه علمیه، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: حسادت، یعنی انسان ویژگی خوبی را در یک نفر ببیند اما خود از آن ویژگی محروم باشد و به منظور سلب آن ویژگی از طرف دیگر تلاش کند.

وی در ادامه غبطه را از حسادت جدا کرد و افزود: برخلاف حسادت، غبطه یعنی تلاش انسان برای به دست آوردن ویژگی که دیگران دارند نه تلاش برای سلب ویژگی که دیگران از آن برخوردارند.

استاد حوزه علمیه با بیان این‎که توکل بر خداوند ریشه‏ حسادت را قطع می‏کند، ابراز داشت: حسادت از ضعف در کمبودها و بی‏اعتمادی به آنچه که داریم حاصل می‏شود.

حجت‏الاسلام هنرمند اظهار داشت: فرد حسود در دنیا با حسادت، ایمان به خدا و از دست دادن دوستان را می‏خرد و عدم آرامش را در دنیا برای خود رقم می‏زند.

وی با اشاره به اثر اخروی حسادت ابراز داشت: یکی از اثرهای اخروی حسادت پست بودن فرد حسود در محضر خداوند متعال است.

این کارشناس مسائل دینی بیان داشت: کسی که بذر حسادت را در وجود خود می‏پاشد بداند که در هر دو دنیا از لذتی برخوردار نخواهد شد.

حجت الاسلام هنرمند تصریح کرد: فرد حسادت پیشه نخستین آسیب را به خود می‏زند و پس از این آسیب‏رسانی به خود اطرافیان خود را هم از این آسیب‏ها بی‏بهره نمی‏سازد.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: فرد حسود در تمام حالات از آسایش روانی بی‏بهره است؛ چراکه همواره دارای عذابی از سوی وجدان خویش است.

وی در پایان گفت: ساقط کردن یک ویژگی از دیگران هیچ سودی را به کسی نمی‏رساند و تنها فرد حسود را برای مدت کوتاهی آرام می‏کند که این آرامی هم ضرر‏هایی را به دنبال خواهد داشت./9706/ت302/غ

ارسال نظرات