۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۸۰۴۵۶

دومین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین جشنواره سراسری شعر آذری یادمان ولایت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسؤولان، شعرا و ادبا در ارومیه برگزار شد.
ولايتمداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دومین جشنواره سراسری شعر آذری یادمان ولایت صبح امروز با حضور شاعر و ادبای آذربایجان غربی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.


حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه این جشنواره با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: گسترش و توسعه فرهنگ ولایی، تلاش جهت شناخت ویژگی‌ های شخصیتی علمی و مذهبی بنیانگذار جهموری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و ایجاد هماهنگی و انسجام بین نیروهای ارزشی، ولایتمدار و دینمدار را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.

 

وی با اشاره به این که امسال تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نسبت به سال گذشته که به میزبانی شهرستان ماکو برگزار شد، رشد 50 درصدی داشته است، تصریح کرد: نکته قابل تامل در آثار ارسالی مشارکت چشم گیر نسل جوان در این دوره از جشنواره است که خود گویای علاقه و تبعیت محض جوانان ایران اسلامی از منش، اندیشه و شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام کریمی، تعداد آثار رسیده به جشنواره را بیش از یکصد اثر اعلام کرد و افزود: از این تعداد اثر رسیده به جشنواره 82 اثر از شاعران استانی و 19 اثر مربوط به شاعران و فعالان ادبی از سایر استانها است.


این مسؤول استقبال گسترده مردم از برگزاری این جشنواره هم در بخش ارسال اثر و نیز در حضور در مراسم معرفی آثار برتر را بیانگر وجود علقه ها و علاقه های مردم ولایتمدار و ارزش محور ایران اسلامی به خصوص مردم غیور آذربایجان غربی به مقام معظم رهبری و آرمانها و اندیشه های ولایی ایشان دانست.


وی در ادامه ولایت و رهبری را از موضوعات این جشنواره ذکر کرد و افزود: در راستای ارج نهادن و تکریم شرکت‌کنندگان در جشنواره از صاحبان تمامی آثار ارسالی به جشنواره با اهدای لوح یادبود جشنواره تجلیل می‌شود.


حجت الاسلام کریمی همچنین با اشاره به موضوع و فرآیند داوری آثار از سوی اساتید خبره استانی بیان داشت: در این دوره از جشنواره سه اثر به عنوان آثار برتر از سوی هیئت داوران معرفی شده است و آنچه در موضوع داوری حائز اهمیت بوده رعایت عدالت برای معرفی آثار برتر است که هئیت داوران نهایت تلاش را داشته اند تا بهترین و درخور ترین آثار انتخاب و معرفی شوند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان قطعه ادبی سروده شده به زبان فارسی از سوی خودشان را در مدح شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حاضرین قرائت کردند.


پخش کلیپ تصویری از زندگی نامه امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه های این رهبر فرزانه و همچنین پخش کلیپ موزیکال تصویری با عنوان "در جستجوی عمار" در معرفی ابعاد شخصیتی، انقلابی و سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر برنامه هایی بود که در ادامه مراسم افتتاحیه جشنواره شعر آذری یادمان ولایت اجرا شد.


دومین جشنواره سراسری شعر آذری یادمان ولایت در ادامه با معرفی آثار برتر و اهدای لوح تقدیر، تندیش جشنواره و جوایز نفیس از سوی مسؤولان ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه به کار خود پایان داد.

 

گفتنی است، در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره شعر آذری یادمان ولایت برخی از اساتید حوزه و دانشگاه ارومیه همچون حجت الاسلام کفیلویی از اساتید و پژوهشگران برتر حوزه مهدویت در استان حضور داشتند./936/پ202/ب

ارسال نظرات