۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۸۰۴۹۳

جشنواره قرآنی پیامبر اعظم در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه مرحله استانی جشنواره دینی و قرآنی پیامبر اعظم(ص) با محوریت قرآن و ورزش ویژه دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در بجنورد برگزار شد.
جشنواره قرآني خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیین افتتاحیه مرحله استانی جشنواره قرآنی، فرهنگی، دینی و ورزشی پیامبر اعظم(ص)، ویژه دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، برای انتخاب برگزیدگان اعزامی به مرحله کشوری این جشنواره امروز با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی استانی و شهرستانی در محل دارالقرآن عترت بجنورد برگزار شد.
 
جشنواره پیامبر اعظم(ص) با محوریت قرآن و ورزش ویژه دانش آموزان تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) است که با هدف گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در رشته های حفظ و تفسیر قرآن کریم، اذان، سرود و رشته های مختلف ورزشی در بین دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف، ابتدا در سطح استانی و سپس به صورت کشوری برگزار می شود.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در مراسم افتتاح جشنواره استانی پیامبر اعظم(ص) در بجنورد، با بیان این که این جشنواره با رویکرد تبیین شخصیت پیامبر(ص) و ولایت و با محوریت قرآن و ورزش برگزار می شود، افزود: در مرحله استانی این جشنواره در خراسان شمالی 500 دانش آموز دختر و پسر از مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از هشت شهرستان استان با یکدیگر به رقابت می پردازند.
 
امان الله حسین پور با اشاره به این که در این جشنواره دانش آموزان در رشته های حفظ و تفسیر قرآن کریم، اذان، سرود و رشته های مختلف وزرشی با یکدیگر رقابت می کنند، عنوان کرد: جشنواره پیامبر اعظم(ص) در مرحله استانی طی مدت دو هفته برگزار می شود و پس از آن نفرات برتر رشته های مختلف برای حضور در مرحله کشوری این جشنواره اعزام خواهند شد.
 
وی ایجاد شور و نشاط و رقابت سالم و سازنده بین دانش آموزان، ترویج فرهنگ قرآنی، کشف استعدادهای قرآنی و ورزشی و نیز آمادگی دانش آموزان برای حضور در مرحله کشوری را از جمله اهداف برگزاری جشنواره پیامبر اعظم(ص) در خراسان شمالی ذکر کرد و گفت: نفرات برتر این مرحله شهریور ماه سال جاری برای حضور در رقابت های مرحله کشوری به استان های اصفهان و تهران اعزام خواهند شد.
 
گفتنی است، پیش از این بهروز مهربانیان، مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن ویژه دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد، گفته بود: جشنواره بزرگ قرآنی کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان طی سال 92 برگزار می‌شود.
 
وی تجلیل از نخبگان قرآنی،‌ تشویق جوانان در جهت ارتقاء سطح قرآنی و استعدادیابی و جهت دادن به استعدادهای برتر و نیز گسترش و ترویج فرهنگ قرآن‌پژوهی در بین جوانان را از عمده‌ترین اهداف برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی در بین دانش‌آموزان کانون‌های دائم فرهنگی دانش‌آموزی کمیته امداد امام خمینی(ره) ‌در سطح کشور ذکر و اظهار کرده بود: این جشنواره قرآنی در رشته‌های حفظ، قرائت و اذان در پایه‌های مختلف تحصیلی برگزار می‌شود./9314/ت302/ب
ارسال نظرات