۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۸۰۵۳۲

دعوای بریتانیا و اسپانیا بالا گرفت

خبرگزاری رسا ـ دولت اسپانیا می گوید هدف جبل الطارق در به آب انداختن بلوک های بتونی، ممانعت از کار ماهی گیران اسپانیایی در آب های مورد مناقشه دو طرف است.
تنگه جبل الطارق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز در گزارشی از اختلاف رو به وخامت بریتانیا و اسپانیا پرده برداشت و گفت: اختلاف میان جبل الطارق و اسپانیا بر سر اقدام اسپانیا در کنترل خودروهایی که وارد جبل الطارق می شوند، بالا گرفته است. اختلافاتی که باعث ایجاد صف های طولانی چند کیلومتری در مرز این منطقه ماوراء البحر متعلق به بریتانیا شده و خشم مقامات آن را برانگیخته است.


به گفته این شبکه؛ اختلافات از زمان به آب انداختن بلوک های بتونی توسط دولت جبل الطارق آغاز شد.


آنا پاستور، وزیر امور زیربنایی اسپانیا ضمن تاکید بر این که این اختلاف باید از راه گفتگو و تفاهم حل شود گفت: منافع اسپانیا باید تامین شود و اقدامات کنونی دولت هم در همین راستا است.


دولت جبل الطارق از کمیسیون اروپا خواسته تا در این باره تحقیق کرده و تدابیر قانونی اتخاذ شود.


فابیان پیکاردو، رییس دولت جبل الطارق ضمن تاکید بر این که نباید با ایجاد صف های طولانی و مشکل آفرینی برای سالمندان، پرستاران و جوانان، یک مناقشه بین المللی درست کرد گفت: من فکر می کنم بهترین کار یا مراجعه به دادگاه بین المللی و یا گفتگوی سیاسی است.


دولت اسپانیا می گوید هدف جبل الطارق در به آب انداختن بلوک های بتونی، ممانعت از کار ماهی گیران اسپانیایی در آب های مورد مناقشه دو طرف است.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات