۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۵۷۰

برگزاری دوره توان افزایی در حوزه علمیه الزهرا خوی

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران خوی گفت: دوره توان افزایی در مدرسه علمیه این شهرستان با هدف ارتقای سطح تحقیقی و پژوهشی طلاب برگزار می شود.
دوره توان افزايي طلاب

سمیه حیات لو، معاون پژوهشی حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تشریح فعالیت های پژوهشی در این مدرسه حوزوی اظهار کرد: فعالیت های تحقیقی طلاب با اجرای طرح های تحقیقی به دو روش پژوهش میدانی و کتابخانه ای انجام می شود.


وی با بیان این که طرح های تحقیقی از سوی طلاب پایه های مختلف انجام می شود، گفت: بررسی مسائل بانوان، نسل جوان و موضوعات مربوط به خانواده از مهم ترین محورهای طرح های پژوهشی است که اغلب در قالب مقالات و پایان نامه های حوزوی مورد بررسی قرار می گیرد.


این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه طرح شاخص از سوی گروه های تحقیقی طلاب در حوزه علمیه خواهران خوی در حال اجرا است و هر طرح در یک گروهی که متشکل از 5 بانوی طلبه است، انجام می شود.


حیات لو تصریح کرد: طرح تحقیقی "علل دین گریزی در جامعه" از طرح های اجرایی است که به اتمام رسیده و دو طرح دیگر با عناوین "بررسی الگوهای دختران جوان" و "نقش دین باوری در نسل جوان و دانشجویان" به ترتیب با روش کتابخانه ای و میدانی در حال انجام است.

 

فعالیت 20 پژوهشگر فعال در حوزه علمیه الزهرا (س) خوی


معاون پژوهشی حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران خوی با اشاره به این که در طول سال طلبه ها به صورت فردی با انتخاب موضوعات فعالیت های تحقیقی و پژوهشی انجام می دهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 20 پژوهشگر فعال طلبه در رابطه موضوعات حوزوی، اخلاقی، دینی و اجتماعی در حوزه علمیه این شهرستان به طور مستمر فعالیت می کنند.


وی افزود: خروجی دوره ها و کارگاه های آموزشی در ارتقای سطح تحقیقی و پژوهشی طلاب حوزه علمیه شهرستان خوی را می توان در حضور و مشارکت جدی طلبه ها در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره رضوی مشاهده کرد.


به گفته این مسؤول طلاب حوزه علمیه خواهران شهرستان خوی سال گذشته با ارائه دو اثر در بخش مقاله رضوی موفقیت به کسب رتبه های برتر جشنواره سراسری رضوی شدند.


حیات لو یادآور شد: هر ترم در حوزه علمیه خواهران شهرستان خوی دوره های توان افزایی تحقیقی با حضور سی نفر از طلاب برگزار می شود.

 

وی اجرای دوره های مهارت بخشی، نشست های تخصصی و کلاس های آموزشی را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که با هدف بالابردن توان پژوهشی بانوان طلبه در طی سال تحصیلی اجرا می شود.


معاون پژوهشی حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران خوی در ادامه با اشاره به غنی بودن کتابخانه حوزه علمیه شهرستان خوی به سبب برخورداری از منابع تحقیقی اظهار داشت: تنها موضوع در بحث کتابخانه های حوزوی کمبود منابع مرجع دست اول برای تحقیق طلاب است.


حیات لو با بیان این که منابع مرجع موجود در کتابخانه اغلب مربوط به منابع دست چندم است، بیان داشت: به خاطر این موضوع برخی از طلبه ها برای ارائه کارهای پژوهشی و دسترسی آسان به منابع مرجع مجبور می شوند به مرکز حوزه علمیه قم عزیمت کنند./936/ت302/ب

ارسال نظرات