۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۸۰۵۷۴
در رادیو معارف بررسی می‌شود؛

اصول مدیریت و شاخص‌های رفتار سازمانی از نگاه فقه شیعه

خبرگزاری رسا ـ رادیو معارف با برنامه «فقه پویا» به بررسی اصول مدیریت و شاخص‌های رفتار سازمانی از نگاه فقه شیعه می‌پردازد.
اصول مديريت و شاخص‌هاي رفتار سازماني از نگاه فقه شيعه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه طرح مسائل و مباحث نوینی فراهم شد که پیش از آن، ضرورت و انگیزه‏ای برای پرداختن به آن‏ها وجود نداشت. یکی از این مسائل، شکل‏گیری یک نظام اسلامی از درون انقلاب و مبحث «مدیریت اسلامی» است که به همین دلیل برنامه «فقه پویا» از 19 مرداد ماه در چند برنامه به بررسی اصول مدیریت و شاخص‌های رفتار سازمانی از نگاه فقه شیعی می‌پردازد.
در این برنامه حجت‌الاسلام سید صمصام‌الدین قوامی، استاد حوزه و دانشگاه و رییس بنیاد مدیریت اسلامی و حجت‌الاسلام گائینی،‌ عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به این سوالات پاسخ می‌دهند که مدیریت اسلامی چه تعریفی دارد؟ آیا بشر خود باید نوع مدیریت بر جامعه را روشن سازد یا اسلام هویت و ماهیت نظام مدیریتی را بیان می‏کند؟ ضرورت و اهمیت پرداختن به مسأله مدیریت اسلامی چیست؟ با توجه به این‏که مدیریت در غرب متولد شده و بیش‏تر نظریه‏پردازان آن، غربی هستند، کاربرد این نظریه با توجه به وضعیت عمومی ارزش‏هایی که ارائه می‏دهد، چگونه ارزیابی می‏شود؟ مهم‏ترین محورهای اشتراک و افتراق مدیریت اسلامی با مدیریت رایج در غرب چیست؟ وجه تمایز بین مدیر و رهبر و رابطه مدیریت و حکومت چیست؟ اصول مدیریت از دیدگاه اسلام کدام است؟ با توجه به این‏که اصول مدیریت تقریباً ثابت است، مدیریت اسلامی که بخشی از اقسام مدیریت محسوب می‏شود، چه نقشی خواهد داشت؟
برنامه «فقه پویا» کاری از گروه معارف و فقه به سردبیری و تهیه‌کنندگی حجت‌الاسلام محمدجواد طوسی و اجرای کارشناسی سیدمرتضی موسوی‌نژاد شنبه‌ها ساعت 14:45 از رادیو معارف پخش و دوشنبه‌ها ساعت 22:00 از همین شبکه رادیویی بازپخش می‌شود.
علاقه‌مندان جهت دریافت قسمت‌های پخش شده این برنامه می‌توانند به صفحه اختصاصی برنامه «فقه پویا» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند./9191/د102/ی
ارسال نظرات