۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۸۰۶۳۰
آیت الله مجتهد شبستری:

بیماری مدعیان حقوق بشر ایران را از دارو تحریم کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که مدعیان حقوق بشر بزرگ‌ترین ناقضان حقوق و کرامت انسانی هستند، گفت: تحریم دارویی ایران مغایر حقوق بشر است.
 آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعی از مسؤولان بهداشت و درمان استان با تأکید بر این‌که دین مبین اسلام بر صحت وجود و سلامتی روح و روان تأکید دارد، اظهار داشت: همواره باید سفارش بر پیشگیری از وقوع بیماری‌ها شود.

وی با بیان این‌که سیاست‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سبب ریشه‌کن شدن برخی از بیماری های مهلک در کشور شده است، خاطرنشان کرد: با این حال هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و باید عدالت درمانی در سراسر نقاط کشور رعایت شود.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت علم طب و پزشکی از دیدگاه اسلام و تأکید مبانی دینی و قرآنی بر پیشگیری بهتر از درمان شده، تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب سفارش داشتند؛ بیماران غیر از بیماری نباید نگرانی دیگری داشته باشند، در حالی‌که هنوز هزینه های سرسام‌آور برخی خدمات درمانی و داروها از توان مردم خارج است.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که مدعیان حقوق بشر بزرگ‌ترین ناقضان حقوق و کرامت انسانی هستند، گفت: تحریم دارویی ایران مغایر حقوق بشر است، اما شاهدیم که غرب در اوج بی‌شرمی و ناانصافی از ورود برخی داروهای حیاتی برای درمان بیماران در ایران جلوگیری می کند، همین مورد نشان از چهره خبیث دشمنان اسلام است.


وی در پایان یکی از مصادیق حماسه اقتصادی را تولید داروهای حیاتی و استراتژیک در داخل کشور دانست و افزود: تعامل میان علم و صنعت می تواند موجب کسب توفیقات ارزشمند در حوزه بهداشت و درمان کشور باشد، اهداف علمی و سلامتی دانشگاه علوم پزشکی تنها در فضای تحقیق و پژوهش و همچنین تولید علم میسر خواهد شد.


همچنین حجت الاسلام طباطبایی، معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز کمبود خوابگاه دانشجویی را مهم‌ترین مشکل این معاونت یاد کرد و گفت: گنجانده شدن ارتقای فرهنگی در آئین نامه ارتقای استادان دانشگاه گامی در راستای اولویت‌دار شدن مسأله فرهنگ در فضای آموزشی دانشگاه‌ها بوده است.


یعقوبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در سخنانی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان استان اظهار داشت: با وجود مشکلات فراوان تحریم ها و کمبود دارو و مسائل ارزی، آذربایجان شرقی یکی از موفق ترین استان های کشور در مقابله با این مشکلات بوده که وضعیت ایده آل تری نسبت به سایر نقاط کشور دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات