۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۸۰۶۷۰
استاد حوزه علمیه:

دستور تخریب بقیع به دلیل جهل و نادانی صادر شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این‌که کسانی که از مدار محبت اهل‌بیت(ع) خارج شده‌اند، ضرر می‌کنند و نمی‌دانند به دنبال چه هستند، گفت: کسانی که در ظلمت جهل و نادانی رفتند و از ولایت الهی و از دایره محبت اهل‌بیت(ع) خارج شدند، دست به کاری وقیح می‌زنند و دستور تخریب بقیع را می‌دهند.
بقيع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، کارشناس و مبلغ حوزوی، پنج‌شنبه شب در مراسم عزاداری که به مناسبت تخریب قبور ائمه بقیع(ع) برگزار شد، گفت: کسانی که در ظلمت جهل و نادانی رفتند و از ولایت الهی و از دایره محبت اهل‌بیت(ع) خارج شدند، دست به کاری وقیح می‌زنند و دستور تخریب بقیع را می‌دهند، این‌ها همان افرادی هستند که طاغوت سرپرستی آنان را به عهده گرفته است.

وی با اشاره به این‌که زمین و آسمان همواره در حال تسبیح گفتن خداوند هستند، افزود: خداوند برای زمین خلیفه قرار داد، هر کس این تسبیح را نمی‌فهمد بلکه باید اهل آسمان شد تا تسبیح خلایق زمینیان را فهمید.

کارشناس و مبلغ حوزوی ادامه داد: خداوند تعدادی از اهل آسمان را به عنوان خلیفه برای زمین فرستاد و آنان به عنوان مهمانان آسمانی زمین هستند، باید اهل آسمان شد تا بتوان به درک این مهمانان آسمانی نائل آمد.

وی اظهار کرد: انسان باید در زمین به مقام خلیفة‌الله نائل شود و باید برای این کار به جایی برسد که به صفات خداوند نزدیک شود، انسان اگر می‌خواهد خلیفه الهی شود باید کاری کند که مستخلف عنه می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان این‌که کسی که در مدار محبت افتاد، به صفات خداوند به طور منظم نزدیک می‌شود، خاطرنشان کرد: همه منظومه‌ها و مدارهای آسمان و زمین با محبت به یکدیگر متصل شده است.

وی گفت: اگر کسی از مدار محبت اهل‌بیت(ع) خارج شد، نه تنها سردرگم می‌شود، بلکه تنها می‌شود و به هدف نهایی خود نمی‌رسد، خداوند نور اهل‌بیت(ع) را برای آمدن به زمین و اتصال انسان‌ها به آسمان خلق کرد.

کارشناس و مبلغ حوزوی ادامه داد: کسانی که آسمانی شدند هم مدار محبت و هم مدار اتصال اهل‌بیت(ع) را فهمید و به همین دلیل کاری نمی‌کند که از این مدار او را خارج کنند، در برابر سختی‌ها گله نباید گله کنند.

وی با تأکید به این‌که کسانی که در مدار محبت اهل‌بیت(ع) هستند همواره سعی می‌کنند به هدف خود برسند، ابراز کرد: کسانی که از مدار محبت اهل‌بیت(ع) خارج شده‌اند، ضرر می‌کنند و نمی‌دانند به دنبال چه هستند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: تنها چیزی که سبب خارج شدن انسان از مدار محبت و ولایت می‌شود، مشغول شدن به غیر خداوند است، اگر قلب از مدار خارج شد، دیگر چیزی نمی‌بیند و بعد از آن به هر کار نکرده‌ای دست می‌زند.

وی بر اساس آیات قرآن کریم خداوند را تنها سرپرست کسانی که ایمان آورده‌اند، خواند و افزود: در رأس کسانی که ایمان آورده‌اند، اهل‌بیت(ع) هستند، خداوند برای اهل‌ ایمان ائمه(ع) را به عنوان سرپرست معرفی کرده است از این رو ما جمله «علی ولی‌ الله» را می‌گوییم.

کارشناس و مبلغ حوزوی بیان کرد: بر اساس حدیثی اگر کسی تلاش کند بارگاهی برای ائمه(ع) درست کند خداوند به او در بهشت بقعه‌ای می‌دهد و این آبادانی سبب تحکیم ولایت می‌شود، زیرا ولایت‌مداران در زیر این بقعه جمع می‌شوند./914/پ202/ب

ارسال نظرات