۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۸۰۶۷۵

دومین اجلاس سراسری بسیج رسانه کشور در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دومین اجلاس مسؤولان بسیج رسانه سپاه های استانی سراسر کشور با عنوان طرح بیعت2 در تبریز آغاز به کار کرد.
محمود عاطفي، رييس سازمان بسيج رسانه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود عاطفی، رییس سازمان بسیج رسانه کشور امروز در مراسم افتتاحیه دومین اجلاس مسؤولان بسیج رسانه سپاه های استانی سراسر کشور در تبریز با تأکید بر نقش غیرقابل انکار رسانه‌ها در جریان‌های مهم داخلی و خارجی اظهار داشت: نقش مهم رسانه‌ها در جریان انتخابات 24 خرداد به وضوح مشاهده شد.


وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که رسانه‌های غربی با توطئه‌چینی و تبلیغات سوء گسترده به دنبال زمینه‌سازی جهت وقوع فتنه‌ای در داخل کشور بودند، رسانه‌های داخلی با دشمن‌شناسی و بصیرت‌بخشی توانستند فضای باز و آزاد سیاسی در کشور ایجاد کنند و زمینه حماسه سیاسی ماندگار در تاریخ کشور را فراهم کردند.


عاطفی ادامه داد: حماسه‌ای که با حضور میلیونی ملت پای صندوق های رأی در 24 خرداد آغاز شد، امروز مشاهده می شود که مرحله به مرحله تداوم یافته و شاهد عالی‌ترین شیوه مردم‌سالاری از نوع دینی در کشور هستیم، رسانه‌های غربی در روزهای اخیر تلاش‌هایی در حاشیه‌سازی جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی داشتند، که این بار نیز تیرشان خطا رفت.


رییس سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر نقش غیرقابل انکار رسانه ها در توسعه کشور، تصریح کرد: اهمیت کار رسانه‌ای نیز در این روزها مشاهده شد و همگان به صورت مستقیم و زنده از رادیو و تلویزیون شاهد وقایع لحظه‎‌ای در مجلس بودند، حال باید سؤال کرد که آیا چنین شرایطی و فضای باز رسانه‌ای و سیاسی در غرب وجود دارد؟.


وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از راه‌اندازی بسیج رسانه را حرکت در مسیر اهداف نظام و توسعه کشور با استفاده از تمام نیروهای متخصص و متعهد دانست و اظهار داشت: در این زمینه از ظرفیت های اقوام و اقلیت های مختلف باید به شیوه شایسته بهره برد چرا که ایران اسلامی با اقوام مختلف آن معنی و مفهوم پیدا می کند.


همچنین مختار خوش‌پیمان، دبیر شورای بسیج رسانه استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نخستین نشست سراسری در تهران برگزار شد و هم‌اکنون دومین اجلاس با عنوان «طرح بیعت 2» در تبریز برگزاری می‌شود، اظهار داشت: این نشست تا 26 مرداد با حضور مسؤولان بسیج رسانه 25 استان در تبریز برگزار می‌شود.


وی شکل‌گیری شورای عالی سیاست‌گذاری بسیج رسانه را گامی مثبت و مؤثر در جهت برنامه‌ریزی برای مقابله با جنگ نرم دشمن، تبیین اقتصاد مقاومتی و تقویت روحیه صبر استقامت در جامعه دانست و ادامه داد: امروز دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا با جنگ نرم ترفندهای خود را عملی سازد، در چنین شرایطی رسالت رسانه، نگرش جهادی و بسیجی به مسائل است./935/پ202/ب

ارسال نظرات