۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۸۰۶۷۹
امام جمعه خوی:

آمریکا و اسرائیل صحنه گردان اصلی بحران آفرینی مصر هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به حوادث اخیر مصر و کشته شدن صدها نفر از مردم از سوی ارتش این کشور گفت: جای بسی تأسف است که صحنه گردان اصلی در بحران آفرینی مصر آمریکا و اسرائیل هستند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، خطیب جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خوی که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا اظهار داشت: توصیه به تقوا از ارکان خطبه های نماز جمعه است و ائمه جمعه موظف هستند هر هفته این موضوع را به نمازگزاران جمعه یادآوری کنند.


حجت الاسلام شکوری ادامه داد: در آیات قرآن آثار و برکات متعددی برای رعایت کردن اصول تقوا بیان شده است در آیه اول سوره طلاق می فرماید"هر کس تقوا پیشه کند خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می دهد.

 

وی با اشاره به حوادث اخیر مصر و کشته شدن صدها نفر از مردم از سوی ارتش این کشور افزود: بسی جای تأسف است که صحنه گردان اصلی در بحران آفرینی مصر آمریکا و اسرائیل هستند که جهت به انحراف کشاندن بیداری اسلامی، تأمین امنیت اسرائیل، تضعیف قدرت کشورهای اسلامی، ایجاد نفاق و درگیری در میان مسلمانان در نوع کشورهای منطقه به آتش افروزی مشغول هستند.


صلح آمریکایی تأیید جنایات اسرائیل است
وی با بیان این که صلح آمریکایی به معنی تأیید جنایات اسرائیل است، با اشاره به سالگرد به آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی و برگزاری جلسات مذاکره اسرائیل و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بیان داشت: آمریکا و اسرائیل از یک طرف مسلمانان را در لبنان، سوریه، عراق، بحرین از سوی تروریست ها قتل عام می کنند.


حجت الاسلام شکوری ادامه داد: اسرائیل همه روزه مسلمانان نوار غزه را بمباران می کند و از سوی دیگر جلسات صلح برگزار می کنند، بنابراین حضور در این جلسات در واقع تأیید جنایات اسرائیل در غزه و سایر کشورهای اسلامی است.


وهابیان تکفیری بلای خانمان سوز جهان اسلام


امام جمعه خوی در ادامه با تسلیت سالگرد فاجعه تخریب بارگاه ائمه بقیع از سوی وهابیان به عموم مسلمانان و شیعیان گفت: وهابیان تکفیری یک روز قبور ائمه بقیع، قبور شهدای احد، قبر حضرت خدیجه را تخریب و گنبد منور رسول خدا(ص) به توپ می بندند و به کربلا حمله کرده و هفت هزار نفر شیعه بی گناه را به خاک و خون می کشند.


وی خاطرنشان کرد: امروز نیز با همان افکار پلید و در راستای اجرای طرح های آمریکا و اسرائیل مردم سوریه، عراق، افغانستان، لبنان، بحرین و پاکستان را قتل عام نموده و قبر صحابه رسول خدا(ص) حجربن عدی را می شکافند در واقع می توان گفت وهابیان تکفیری و بی فرهنگ بلای خانمان سوز جهان اسلام هستند.
/936/پ203/ب

ارسال نظرات