۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۸۰۶۸۲
امام جمعه تبریز:

ملت مصر نسبت به تبعات جنگ داخلی آگاه باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: تداوم شورش‌ها و آشوب‌های داخلی در مصر بیش از هر چیز به نفع دولت‌های مستکبر و استعماری غرب است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اوضاع ناآرام مصر در هفته‌های گذشته اظهار داشت: دست‌های پلید و شوم رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در حوادث مصر کاملا مشهود است، زمان هوشیاری ملت مسلمان مصر نسبت به فتنه‌های غربی فرا رسیده است.


وی با بیان این‌که تمام تلاش غرب در سال‌های گذشته مصادره انقلاب های مردمی و اسلامی مردم کشورهای منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: تداوم شورش‌ها و آشوب‌های داخلی در مصر بیش از هر چیز به نفع دولت‌های مستکبر و استعماری غرب است، چراکه در چنین شرایطی آرمان فلسطین و مقاومت فراموش می شود.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که آمریکا و رژیم صهیونیستی صحنه‌گردان اصلی وقایع اخیر در مصر هستند، تصریح کرد: حمایت از کودتاگران و بی‌تفاوتی نسبت به کشتار مردم مصر مغایر با شعارهای حقوق بشر، آزادی و دموکراسی است که آمریکا بارها بر آن تأکید داشته، بنابراین دموکراسی و حقوق بشر تا زمانی معنا دارد که منافع آمریکا و اسرائیل را تأمین کند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به هجوم ارتش مصر به تحصن کنندگان در میدان اسکندریه قاهره گفت: یورش ارتش مصر اگرچه برای ارعاب مردم است، ولی بعید است اخوانی ها حاضر به ترک صحنه باشند. این بار مردم به مساجد پناه برده و در آنجا مستقر شده اند که وضع پیچیده و نگران کننده ای را به وجود آورده است.


آیت الله شبستری با بیان این‌که بیم جنگ داخلی در مصر می رود، گفت: ملت مصر باید نسبت به تبعات جنگ داخلی، عقب‌ماندگی، تخریب زیرساخت‌ها و تفرقه میان اقوام و مذاهب آگاه باشند و اجازه ندهند سردمداران غربی با دخالت در امور داخلی کشورشان آتش بیار معرکه شوند.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان جلسات رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم اظهار داشت: 15 تن از وزرای پیشنهادی توانستند رأی اکثریت نمایندگان را کسب و اعتماد آنان را جلب کنند، که تنها سه وزیر نتوانست رأی اعتماد بگیرد که نویدبخش دولتی مقتدر و مجلس تعامل‌گر می دهد.


وی با بیان این‌که اقدام مجلس لبیک به سفارش رهبری مبنی به رأی اعتماد به وزرای صالح بود، گفت: روند بررسی صلاحیت و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس از نشانه های مردم سالاری دینی در نظام اسلامی ایران است که رییس جمهور به صورت مستقیم از سوی مردم انتخاب شده و کابینه آن نیز از سوی نمایندگان ملت برگزیده می شود.


آیت الله شبستری با اشاره به رأی نمایندگان مجلس به وزرای صنعتی و اقتصادی حجت الاسلام روحانی ادامه داد: با تشکیل کابینه جدید و استقرار دولت تدبیر و امید، زمزمه های حماسه اقتصادی شنیده می شود و امیدواریم دولت هر چه سریع تر در رفع معضلات معیشتی و امور اقتصادی مردم بکوشد.


وی در پایان با تسلیت فرا رسیدن سالگرد فاجعه تخریب قبور ائمه بقیع از سوی وهابیان، اظهار داشت: وهابیت لکه سیاه و ننگی بر پیشانی جامعه اسلامی است، که همواره موجب تفرقه میان مسلمانان بوده، گروهک معروف به سلفی ها در عراق و سوریه نیز از وهابیت منشعب شده اند./935/پ201/ب

ارسال نظرات