۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۸۰۶۸۴
امام جمعه موقت ارومیه:

اعتقادات وهابیت برخلاف آموزه های الهی و مکتب اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه، با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع، وهابیت ملعون را ساخته و پرداخته انگلیس دانست و گفت: اعتقادات فرقه ضاله وهابیت برخلاف آموزه های الهی و مکتب اسلام ناب محمدی است.
حجت الاسلام کاظم سلامتي،امام جمعه موقت اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، امام جمعه موقت ارومیه امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه که با حضور پرشور نمازگزاران این شهر در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری به دستور وهابیت ملعون که ساخته و پرداخته انگلیس است قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع تخریب شد.


وی با اشاره به جنایت های بی شمار وهابیون در هتک حرمت مقدسات دینی اظهار داشت: جای تأسف بسیار است که فرقه ضاله وهابیت به نام خادمین الان در عربستان سعودی حاکمیت دارند و مفتی ها و ائمه جمعه آنها بارها در خطبه های خود شیعیان را کافر معرفی کردند و اعتراف کردند اگر فرصت مناسب پیدا کنند حرم پیامبر(ص) را نیز تخریب می کنند.


حجت الاسلام سلامتی با بیان این که اعتقادات وهابیت بر خلاف آموزه های الهی و اسلام ناب محمدی است، توصیه کرد مردم به خصوص قشر جوان جامعه کتب و نوشتارهای موجود در مورد فرقه وهابیت را مطالعه کنند تا از مبدا وجودی این منحرفین و اعتقادات آنان آگاهی پیدا کنند.


امام جمعه موقت ارومیه در ادامه با اشاره به فرارسیدن 15 شوال سالروز رحلت جانگداز حضرت عبدالعظیم حسنی از نوادگان امام حسن مجتبی(ع)، تصریح کرد: یکی از افتخارات عظیم ایران اسلامی این است که میزبان این عالم برجسته جهان تشیع بوده است.


حجت الاسلام سلامتی ادامه داد: وارستگی حضرت عبدالعظیم حسنی به حدی بوده است که امام هادی(ع) در توصیف ایشان فرمودند هرکس ایشان را در ری زیارت کند مانند این است که حضرت سید الشهدا را در کربلا زیارت کرده است.

 

خطیب جمعه ارومیه همچنین به جایگاه منحصر به فرد مساجد به عنوان بزرگترین پایگاه اجتماعی و سیاسی جهان اسلام اشاره کرد و بیان داشت: مساجد سنگر دفاع از حریم، کیان فرهنگ اسلام و تشیع است و به همین سبب هر چه که می توانیم بایستی حضور مردم را در این مکان معنوی پر رنگ تر کنیم.


حجت الاسلام سلامتی افزود: دنیای امروز از مساجد، هیأت های مذهبی، و عزاداری های سیدالشهدا هراس دارد و هر چه این فعالیت ها در مساجد باشکوه تر و با مشارکت جدی تر مردم انجام شود دشمن بیشتر در موضع خود نسبت به امت اسلامی منفعل می شود.


امام جمعه موقت ارومیه در ادامه با اشاره به فرارسیدن 26 مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را شهدای زنده در جامعه توصیف کرد و گفت: آزادگان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس با تمام توان و اراده قلبی خود از حریم نظام اسلامی و حقانیت کشورمان دفاع کردند و از همین رو حق زیادی بر گردن ملت ایران دارند./936/پ202/ب

ارسال نظرات