۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۸۰۶۸۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مسلمانان مراقب هجمه های افکار وهابیت باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به سالروز تخریب حرم ائمه معصومین(ع) در بقیع از سوی متحجران وهابی، گفت: متأسفانه این فکر طالبانی و افکار وهابی در جای جای جهان اسلام نفوذ کرده و ما مسلمانان باید مراقب هجمه‌های آن باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: بکوشیم تا با پایان یافتن ماه رمضان معنویت حاصل از این ماه را از دست ندهیم و شیطان بر دل‌های ما مسلط نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آیات سوره مبارکه قیامت، افزود: در حالی که در ابتدا و انتهای این سوره مبارکه خداوند انسان‌ها را به معاد و روز قیامت هشدار می‎دهد اما در آیات میانی این سوره خداوند به یک باره سخن خود را با مسلمانان قطع کرده و پیامبر اکرم(ص) را به قرآن کریم توجه می‎دارد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خداوند در این چهار آیه میانی در خطاب به پیامبر اکرم(ص) در رابطه با قرآن کریم می‎فرماید که هیچ کس نمی‎تواند به این کتاب آسیب برساند و قرآن برای همیشه می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سالروز تخریب حرم ائمه معصومین(ع) در بقیع از سوی متحجران وهابی، گفت: متأسفانه این فکر طالبانی و افکار وهابی در جای جای جهان اسلام نفوذ کرده و ما مسلمانان باید مراقب هجمه‌های آن باشیم.

رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های ماهواره‌ای دشمن، بیان داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای با حرف‌های به ظاهر زیبا در راستای اشاعه تفکر وهابی در جهان اسلام هستند و باید نسبت به این برنامه‌ها و ابزارها، بصیرت لازم را کسب کرد.

وی با بیان این که زیارت قبور ائمه اطهار(ع) هیچ منافاتی با اسلام ناب ندارد، افزود: اعتقادات ما شیعیان بدون هیچ گونه تحریفی است و نباید آن را منافات با اسلام ناب دانست.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به حوادث خون بار کشور مصر، تصریح کرد: این گونه حوادث نشان می‎دهد که گاه مسلمانان نیز فریب برنامه‌های آمریکا را می‎خورند و آب به آسیاب دشمن می‎ریزند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که نقش آمریکا در تحولات اخیر کشور مصر مشهود است، اظهار داشت: جهان اسلام باید با حفظ بصیرت و بیداری خود، مراقب این توطئه‌های دشمن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به 30 مرداد سالروز جهانی گرامی‌داشت مسجد، خاطرنشان کرد: مسجد یکی از مهمترین پایگاه‌های اجتماعی و سیاسی مسلمانان بوده و ضروری است تا مقام و جایگاه آن بیش از پیش تبیین و گرامی داشته شود.

وی با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: باید قدر آزادگان را بیش از پیش دانسته و به قدر و ارزش کار آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه شهرکرد، ارائه سبک زندگی دینی را یکی از ضرورت‌های مهم جامعه اسلامی دانست و افزود: خداوند در آیه 42 سوره انفال انسان‌ها را به این موضوع متوجه می‎کند و از آن‌ها می‎خواهد برای زندگی خود یک سبک اسلامی داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد به برگزاری طرح یک ماهه تقویت مبانی دینی با محوریت سبک زندگی دینی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌ای تنها برای تحقق همین هدف مهم بوده و می‎خواهد راه و مسیر درست را به ما نشان دهد و ما را از کج‌راه‌ها بازدارد./9457/پ202/ب

ارسال نظرات