۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۸۰۷۲۵
رییس شورای هماهنگی خراسان شمالی:

آیت الله مهمان نواز پرچم‌دار وحدت در خراسان شمالی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری همایش نکوداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه پیشین بجنورد، وی را پرچم دار آرمان های انقلاب در شمال خراسان دانست.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد
حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان این که همایش بزرگداشت آیت الله حبیب الله مهمان نوار، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه پیشین بجنورد، سی ام مردادماه سال جاری در بجنورد برگزار می شود، اظهار داشت: این عالم بزرگ در عرصه دیانت و سیاست جایگاه والایی دارد.
 
وی با اشاره به بیش از نیم قرن مجاهدت آیت الله مهمان نواز برای اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی در شمال خراسان، عنوان کرد: وی نقشی بی بدیل در هدایت حرکت های مردمی در سال های پیش از انقلاب داشت و پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز همواره در عرصه دین و سیاست حضوری اثربخش و روشنگرانه داشته است.
 
حجت الاسلام سالاری برگزاری مراسم نکوداشت برای بزرگان حوزه های دینی و سیاسی را وظیفه ای شرعی و دینی ذکر و اظهار کرد: باید با برگزاری همایش های بزرگداشت و معرفی شخصیت های مؤثر در انقلاب و نظام، نسل جدید کشور را با این سرمایه های ارزنده آشنا کرد تا به عنوان الگوی جوانان و نوجوانان در جامعه مطرح شوند.
 
وی با بیان این که آیت الله مهمان نواز در زمینه پرورش طلاب و دین پژوهی اقدامات ماندگاری انجام داده است، تصریح کرد: افزون بر این، وی در حوزه های سیاسی نیز با گذشت و فداکاری، همواره منشأ خیر و برکت و وحدت مردم بوده است.
 
این مسؤول آیت الله مهمان نواز را پرچم دار آرمان های انقلاب در خطه شمال خراسان دانست و افزود: این مرد بزرگ در دوران مبارزات مردم علیه رژیم ستم شاهی، با تدبیر و هوشمندی خاص خود از امنیت جانی و روانی مردم در راهپیمایی ها و تظاهرات حفاظت می نمود.
 
گفتنی است، آیین بزرگداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه پیشین بجنورد قرار است سی ام مرداد ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شود.
 
آیت‌الله مهمان‌نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم این خطه علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.
 
وی در سال های پس از تشکیل مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی برای سه دوره نمایندگی مردم استان های خراسان بزرگ و خراسان شمالی را در این مجلس عهده دار بود و در این مدت نقشی اساسی در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه از ایران اسلامی داشت.
 
تیر ماه سال گذشته بود که اولین امام جمعه بجنورد با موافقت مقام معظم رهیری، بعد از 32 سال اقامه نماز این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.
 
آیت الله حبیب الله مهمان نواز 23 تیرماه سال 91 آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلای امام خمینی(ره) اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد.
 
پس از کناره گیری آیت الله مهمان نواز از امامت جمعه مرکز استان خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی به عنوان امام جمعه جدید بجنورد منصوب شد./9314/ت302/س
ارسال نظرات