۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۸۰۷۲۶
با حمایت مسؤولان حوزوی صورت گرفت؛

افزایش بودجه پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: هم اکنون حمایت ها و پشتیبانی مناسبی از اجرای طرح های پژوهشی در استان از سوی مسؤولان حوزوی صورت می گیرد و همین امر انگیزه طلاب برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت در این بخش را به شکل چشم گیری افزایش داده است.
کتاب

حجت الاسلام جعفر علیزاده، مدیر پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به رویکرد حوزه های علمیه استان در سال های اخیر مبنی بر توسعه فعالیت های پژوهشی مراکز حوزوی تصریح کرد: چند سالی است که روند رو به رشدی در رابطه با فعالیت های پژوهشی در استان شکل گرفته است که راه اندازی مجلات علمی، برگزاری المپیاد علمی در سطح شمالغرب کشور و برپایی کارگاه های تخصصی مقاله نویسی با هدف بالابردن سطح علمی طلاب را از برنامه‌های اجرایی در این عرصه می توان نام برد.

 

به گفته این مسؤول، پژوهش حوزوی در آذربایجان غربی فعالیت نوپا محسوب می شود و مسلم است که هر اقدامی در مراحل ابتدایی خود کاستی ها و نقاط ضعفی خواهد داشت اما انتظار می رود در سال‌های آینده با شتاب بخشیدن به طرح های کاربردی شاهد شکوفایی هر چه بیشتر حوزه های علمیه استان باشیم.

 

وی با اشاره به این مطلب که از حیث بودجه های اختصاصی به فعالیت های پژوهشی در سال‌های اخیر نیز روند روبه رشدی را در مدارس حوزوی استان شاهد بودیم، افزود: با توجه به این که بودجه مربوط به این بخش از سوی معاونت پژوهش مرکز علمیه قم تامین می شود، هم اکنون حمایت ها و پشتیبانی مناسبی از اجرای طرح های پژوهشی در استان از سوی مسؤولان حوزوی صورت می گیرد و همین امر انگیزه طلاب برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت در این بخش را به نحو چشم گیری افزایش داده است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه یادآور شد: جشنواره علامه حلی مهم‌ترین عرصه رقابت طلاب جوان مراکز حوزوی سراسر کشور برای محک زدن توان علمی و پژوهشی است که در حال حاضر رویکرد معاونت پژوهشی آذربایجان غربی ایجاد بسترهای کافی برای حضور بهتر طلاب استان در این جشنواره و کسب رتبه های برتر است که می تواند برای توسعه بخش حوزوی استان افتحار آفرین باشد.

 

مدیر پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی همچنین کتاب و وجود منابع مرجع کافی و قابل دسترس را از ابزارهای مهم تحقیق و پژوهش عنوان کرد و افزود: بدون شک تجهیز کتابخانه‌های مراکز حوزوی استان به منابع فاخر و مرجع می تواند محرک خوبی برای ایجاد جهش در بخش حوزوی استان باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: هم اکنون برخی از حوزه های علمیه استان از جمله حوزه علمیه نمازی خوی و امام خمینی(ره) ارومیه از غنایی خوبی در رابطه با کتب و منابع حوزوی برخوردار هستند اما کتابخانه برخی مدارس دیگر مانند حوزه علمیه شاهین دژ که تازه تاسیس شده است نیازمند توجه و تجهیز است.

 

دبیر اجرایی المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور در خصوص روند برگزاری این المپیاد نیز اظهار داشت: المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور در دو بخش آموزش محور و پژوهش محور در مراحل سه گانه مدرسه ای، استانی و منطقه ای در حال برگزاری است.

 

وی با بیان این که بخش آموزش محور این المپیاد مربوط به متون درسی است، افزود: معرفی برگزیدگان نهایی این المپیاد بعد از اعلام نتایج بخش پژوهشی با جمع بندی امتیازات هر دو بخش اعلام می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده اعلام کرد: در مرحله منطقه ای از برگزاری المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور سی نفر از مدارس علمیه سراسر استان حضور داشتند و با توجه به این که محدودیتی برای ارائه مقاله در بخش نهایی پژوهش محور وجود ندارد تمام طلاب شرکت کننده می توانند تا مهلت نهایی مقالات خود را ارسال کنند./936/ت302/س

ارسال نظرات