۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۰۷۳۷

دیدار رییس سازمان بسیج رسانه کشور با آیت الله شبستری

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج رسانه کشور از برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات فقه رسانه و اخلاق در رسانه خبر داد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود عاطفی، رییس سازمان بسیج رسانه کشور امروز در دیدار با آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، به ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان در طول سال های گذشته پرداخت و اظهار داشت: اولین و بزرگترین تجمع فعالان رسانه ای کشور به منظور معرفی و تجلیل از آنان به زودی برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات فقه در رسانه و اخلاق در رسانه از سوی بسیج رسانه کشور در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی بسیج رسانه حرکت در مسیر اهداف نظام و توسعه کشور با استفاده از تمام نیروهای متخصص و متعهد است.


عاطفی با بیان این‌که دومین اجلاس با عنوان «طرح بیعت 2» در تبریز با حضور مسؤولان بسیج رسانه 25 استان در تبریز برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت های موجود در رسانه‌های کشور برای مقابله با جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان نظام اسلامی از دیگر اهداف این سازمان است.


همچنین آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز مسؤولیت بسیج را اسلامی و جهادی دانست و اظهار داشت: بسیجیان روزگاری در لباس رزم و دفاع از کیان کشور امروز با جهاد فرهنگی و مقابله با هجمه های فرهنگی غرب وارد میدان شده‌اند، به یقین نگرش جهادی و بسیجی رسانه‌ها کارگشا خواهد بود.


نماینده خبرگان رهبری با تشریح برخی از توطئه های رسانه‌‎ای و تبلیغاتی غرب علیه نظام و ولایت فقیه گفت: سم پاشی رسانه های غربی علیه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ناعادلانه و جهت دار است، رسانه های داخلی باید خود را برای مقابله با این رسانه ها و خنثی سازی حرکت های ناجوانمردانه آنان آماده کنند.


وی با اشاره به این‌که رسانه ها در هدایت افکار عمومی نقش کلیدی و محوری بر عهده دارند، افزود: رسانه ها از رسانه ملی گرفته تا مطبوعات و خبرگزاری ها در تنویر افکار عمومی نقشی بی بدیل دارند، در حقیقت رسانه ها در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب قرار دارند.


آیت الله شبستری حمایت دولت و مسؤولان از رسانه‌های ارزشی را خواستار شد و گفت: هر قدر مسؤولان نظام به فکر رسانه ها و تقویت آنها باشند، بی شک توان کشور در مقابله با تهاجم غرب بیش از پیش افزایش می یابد. البته راه اندازی بسیج رسانه در کشور نیز می تواند در انسجام‌بخشی به اهداف رسانه‌های داخلی نقشی مهم داشته باشد.


همچنین مختار خوش پیمان، رییس سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون 250 نفر در استان آذربایجان شرقی جذب بسیج رسانه شده اند، اظهار داشت: هماهنگی برای پوشش خبری مناطق زلزله زده ارسباران، برگزاری نمایشگاه های عکس متعدد در تبریز و تهران و مشارکت در فروش این آثار به نفع زلزله زدگان از جمله فعالیت های بسیج رسانه استان بود./935/پ202/س

ارسال نظرات