۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۸۰۷۳۸
پژوهشگر حوزه علمیه لرستان تأکید کرد:

هوشیاری در برابر گسترش فرقه های انحرافی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خرم آباد با بیان این‎که عرفان های کاذب نسل جوان جامعه را هدف قرار داده اند، گفت: باید در این زمینه هوشیار باشیم و برای هر گروه سنی برنامه های فرهنگی متناسب با سن و ادبیات این گروه داشته باشیم.
فرقه هاي انحرافي

حجت الاسلام سیدمصطفی طاهری، پژوهشگر و کارشناس علوم دینی، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت: فرقه های انحرافی با تبلیغات نامناسب و معرفی دین همراه با زرق و برق، جوانان را به انحراف و گمراهی می کشانند.

وی با بیان اینکه فرقه های کاذب با دین اسلام منافات دارند و به دنبال آزادی اخلاقی هستند، گفت: باید اسلام را دقیق و شفاف معرفی کنیم تا مردم به ویژه جوانان به این فرقه های منحرف گرایش پیدا نکنند.

حجت الاسلام طاهری در ادامه با اشاره به اینکه این فرقه ها با تبلیغات، ساخت فیلم ها، اسباب بازی کودکان و انیمیشن ها برای هر سنی از مخاطب، هدف خاصی را دنبال می کنند، ابراز داشت: جامعه اسلامی نیز برای هر گروه سنی باید برنامه های ویژه فرهنگی داشته باشد.

وی ابراز داشت: متولیان فرهنگی و مسؤولان باید در مقابله با عرفان های کاذب و فرقه های انحرافی به فکر باشند و به نصایح و خیرخواهی مراجع و علما بیش از پیش توجه کنند.

استاد حوزه علمیه خرم آباد نقش رسانه ها را در این راستا مفید دانست و بیان داشت: باید برای هر گروه سنی برنامه های فرهنگی متناسب با سن و ادبیات این گروه داشته باشیم.

حجت الاسلام طاهری جذب جوانان به مساجد را فرصتی ارزشمند جهت دوری از این فرقه ها خواند و تصریح کرد: با حضور کارشناسان دینی در مساجد و مشورت جوانان با این روحانیان، قشر جوان کمتر گرفتار فریب فرقه های انحرافی می شوند.

وی در پایان خواستار هوشیاری مسؤولان در مقابله با عرفان های کاذب و فرقه های انحرافی شد./9451/ت302/غ

ارسال نظرات