۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۸۰۷۴۱
امام جمعه مرند:

طلاب از الهی‌بودن تحصیل در حوزه غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه توفیقی ماندگار برای طلاب است، گفت: نباید این توفیق الهی به دست فراموشی سپرده شود.
امام جمعه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند امروز در جمع طلاب و استادان حوزه علمیه حضرت صاحب‌الزمان(عج) این شهر با بیان این‌که حوزه های علمیه مروج معارف اهل بیت(ع) و قرآن در جامعه هستند، اظهار داشت: بی‌توجهی به این جایگاه و شأن ارزشمند غیرقابل قبول است.


وی با بیان این‌که روحانیت با رسالت پیامبر‌گونه خود برای هدایت بشر به سوی کمال فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت عظیمی که روحانیت بر عهده دارد، تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه توفیقی ماندگار برای طلاب است، از این رو نباید این توفیق الهی به دست فراموشی سپرده شود.


امام جمعه مرند در ادامه با تأکید بر این‌که اساس و پایه  اسلام از وجود ولایت مطلقه فقیه سرچشمه گرفته و از خاتم الانبیاء و ائمه اطهار(ع) به ولایت فقیه رسیده است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه بهره مند از رهبری الهی باشد، در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان اسلام پیروز و موفق خواهد بود.


وی انحراف در مسیر انقلاب برخی از کشورهای اسلامی منطقه را عدم بهره‌مندی از ولایت و رهبری دانست و گفت: اگر برادری و وحدت زیر سایه ولایت در این کشورها حاکم باشد، همه مسائل منطقه حل می شود، دشمنان اسلام نیز با درک این مسأله در جهت مقابله با رهبری واحد برای عدم تحقق وحدت اسلامی تلاش می کند.


حجت الاسلام نعمت‌زاده ادامه داد: وقتی کشور مصر با سابقه تاریخی هزاران ساله نمی تواند دستاورد خود را حتی به مقدار یک سال حفظ کند، باید به نقش و جایگاه تبعیت از حوزه و ولایت فقیه پی برد، اگر امروز در آرامش و امنیت کامل به سر می بریم همه از برکات ولایت و رهبری است.


امام جمعه مرند افزود: اگر امروز می بینیم فرزند یک خانواده شیعی به رگبار بسته می شود، در نتیجه سیاست غرب برای مقابله با رشد و تعالی تشیع در کشورهای اسلامی است، امروز جسارت و وقاحت دشمنان به جایی رسیده که افراد را تنها به سبب شیعه بودن و پیروی از مولای متقیان به شهادت می رسانند.


وی در پایان با تأکید بر این‌که دشمنان اسلام و تشیع در منطقه با استفاده ابزاری از فرقه‌های ضاله به دنبال راه‌اندازی جنگ مذهبی در کشورهای اسلامی با هدف تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی و فروش سلاح کمپانی‌های اسلحه‌سازی در غرب هستند، گفت: پروژه ایران‌هراسی در کشورهای عربی نیز با این هدف پیگیری می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات