۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۸۰۷۵۰

اجلاس مسؤولان بسیج رسانه کشور در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین اجلاس مسؤولان بسیج رسانه سپاه های استانی سراسر کشور با عنوان طرح بیعت2 در تبریز آغاز به کار کرد.
رسانه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‎شرقی امروز در اختتامیه دومین احلاس بسیج رسانه کشور اظهار داشت: نقش ارزشمند و تأثیرگزار رسانه‌های داخلی در عرصه های داخلی و بین المللی و در هر مقطع تاریخی مایه پیروزی ملت ایران بوده است.


وی با اشاره به خاطراتی از نقش‌آفرینی رسانه‌ها در دوران جنگ و به خصوص عملیات خیبر، خاطرنشان کرد: در آن دوران تبلیغات رسانه ای رادیوهای غربی، عربی و رادیو عراق فشار زیادی را بر رزمندگان و مردم و به خصوص فرماندهان جنگ وارد می کرد، در آن زمان یک دوربین برای عکاسی پیدا نمی شد، اگر هم بود با قیمت‌های بسیار گران تهیه می شد.


پورجمشیدیان ادامه داد: امروز علریغم تلاش همه جانبه و شبانه روزی رسانه‌های غربی ملت در انتخابات اخیر با نگرش حماسی پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و بار دیگر مردم ایران به دنیا فهماند که معادلات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی در ایران با دیگر کشورهای غربی و منطقه ای تفاوت دارد.


فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که پس از حماسه سیاسی 24 خرداد،  استکبار هجمه های بسیار وسیع‌تری برای ضربه به نظام طراحی کرده بود، گفت: برای مقابله با چنین حملات رسانه‌ای غربی، وحدت در رسانه های داخلی بیش از پیش ضروری است، در عصر انفجار اطلاعات رسانه های خبری، مطبوعات و صدا وسیما نقش انکار ناپذیر در برنامه ریزی های کلان دارند.


وی با باین این‌که هدف دیگر دشمنان بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب و خدمات نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: دستاوردهای نظام جمهوری در زمینه های مختلف بسیار وسیع است، اما به دلیل بروز برخی مشکلات در امر اطلاع رسانی، نه تنها مردم بلکه تعدادی از مدیران و مسؤولان نیز در جریان دستاوردهای نظام نیستند.


پورجمشیدیان راه‌اندازی بسیج رسانه را گامی ارزشمند در رفع نارسایی هایی خبری و اطلاع‌رسانی در کشور دانست و افزود: با وحدت، همگرایی و انسجام فعالان رسانه‌ای و نگرش بسیجی‌وار در کار خبری، این نهاد نقش بسزایی در در تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی خواهد داشت.


همچنین حجت الاسلام ولایی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان نظام اسلامی اظهار داشت: امپراطوری رسانه‌ای غرب ابزاری برای اهداف استعمارگرایانه و مستکبرانه سردمداران صهیونیستی است، در حالی هدف و تعریف رسانه چیز دیگری است.


وی مهمترین رسالت امروز رسانه های داخلی را افشای سیاست های خبیثانه غرب در منطقه دانست و گفت: در شرایطی که رسانه های غربی با شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی به دنبال نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام و ملت ایران هستند، رسانه‌های داخلی می توانند مروج حقانیت نظام اسلامی و مکتب تشیع باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات