۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۸۱۴

ستاره درخشان لغو شد

خبرگزاری رسا ـ رزمایش نظامی مشترک مصر و آمریکا با نام ستاره درخشان، که قرار بود ماه آینده در منطقه صحرای سینا برگزار شود، لغو شد.
رزمايش مشترک آمريکا و مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از لغو رزمایش مشترک این کشور با مصر را که قرار بود در ماه سپتامبر برگزار شود خبر داد.


گفتنی است یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در این خصوص گفت: حوادث خونبار روزهای اخیر مصر، باعث شده تا آمریکا لغو رزمایش مشترک نظامی با مصر را که برای سال جاری برنامه ریزی شده بود؛ در دستور کار خود قرار دهد.


پیش از این قرار بود رزمایش نظامی مشترک دو کشور با نام ستاره درخشان، ماه آینده در منطقه صحرای سینا برگزار شود. آمریکا و مصر هر دو سال یک بار، رزمایش مشترک برگزار می کردند.


باراک اوباما نیز در این خصوص گفت: با وجود این که ما روابط خود را با مصر حفظ خواهیم کرد اما در حالی که شهروندان این کشور در خیابان‌ها کشته می‌شوند و حقوق آنان پایمال می‌شود، همکاری‌های سنتی معمول نمی‌تواند ادامه پیدا کند.


در همین حال گفته می شود که رزمایش مشترک ترکیه و مصر نیز بدنبال افزایش تنش سیاسی میان ترکیه و مصر، دو متحد سابق بر سر سرکوب خونین طرفداران محمد مرسی، رییس جمهوری برکنار شده مصر، لغو شده است. /1415/1409/ح

ارسال نظرات