۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۸۰۸۸۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

روش همکاری حوزه و آموزش و پرورش اصلاح شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خواستار اصلاح روش های همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد و گفت: باور و ایمان به این که سبک و روش قرآن و اسلام سازنده است و انسان را به معنای واقعی انسان می کند، ضروری و مورد نیاز است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش این استان، با اشاره به سطح همکاری ها اظهار داشت: تا به امروز کارها و همکاری های مقطعی و ظاهری مانند حضور روحانیان برای اقامه نماز جماعت و بیان احکام در مدارس صورت گرفته است که آهسته و پیوسته است و باید به یقین ادامه پیدا کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر عمق بخشی به همکاری های بین حوزه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: همکاری های عمیق و فکر ساز، اسلام و سبک زندگی اسلامی، اخلاق و معارف اسلام را در همه جای جامعه نهادینه خواهد کرد.
 
امام جمعه شهرکرد تغییر دیدگاه ها در ارتباط و تعامل بین حوزه و آموزش و پرورش را لازم دانست و گفت: معلم باید نگاهش این باشد که مسلمان باشیم و مسلمان تربیت کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خواستار اصلاح روش های همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد و گفت: باور و ایمان به این که سبک و روش قرآن و اسلام سازنده است و انسان را به معنای واقعی انسان می کند، ضروری و مورد نیاز است.
 
رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری پرداختن به مسائل محتوایی را تنها راه مقابله با هجمه های دشمنان بیان کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که متولیان امر همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید انجام دهند، نشست ها و گفتمان های پی در پی است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که قسمت عمده قرآن گفتمان است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز راهکارهای تربیتی خود را با گفتمان پیش می برد؛ بنابراین استادان حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش به صورت مستمر به گفت و گو بنشینند تا منطق و افکارشان به هم نزدیک شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام به فاصله زیاد بین افکار و منطق استادان حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تا اندیشه ها به هم نزدیک نشود، روحانی نمی تواند به ایفای نقش مطلوب در مدارس بپردازد.
 
وی با بیان این که رسالت‌های حوزه و آموزش و پرورش یکی است، ادامه داد: کار معلم انسان‌سازی است، مهم نیست که چه موضوعی در مدرسه تدریس می شود، مهم آن است که از طریق موضوع تدریس شده دانش آموز در جهت خداوند متعال قدم بردارد./9457/پ202/س
ارسال نظرات