۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۸۰۹۵۴
امام جمعه نکا:

وقف ترویج فرهنگ دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا از وقف به عنوان مروج فرهنگ دینی در جامعه نام برد و گفت: وقف ترویج فرهنگ دینی و اعتقادات ما است که باید به درستی در جامعه پیاده و نهادینه شود.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا یک شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه روسای اوقاف و امور خیریه نکا افزود: باید افزون بر نیت وقف جهت عزاداری معصومین(ع)، برنامه های  شادی را نیز در نظر بگیریم و این شادی های سالم باعث شادابی جامعه می شود.

 

وی اظهار داشت: دلیل اینکه فردی مال خود را وقف می کند این است که او به دنبال رضایت پروردگار خود است و در عوض خداوند بهشت موعود که مرضی مطلق است پاداش می دهد.

 

امام جمعه نکا یادآور شد: هر نوع کم کاری از سوی مسؤولان نظام اسلامی به پای خود نظام اسلامی نوشته می شود و باید در همه احوال مراقب باشیم.

 

وی از زحمات چهار ساله رییس پیشین اوقاف و امور خیریه نکا قدردانی کرد و ادامه داد: نباید خدای ناکرده کار خلاف و بدی انجام شود که به حساب دین و دیانت گذاشته شود.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: مسؤولان باید در انجام وظایف خود به شدت پایبند باشند و در حفظ و عدم تعرض به وقف نیز اهتمام ویژه ای بکار ببندند.

 

حجت الاسلام لائینی گفت: چه فرقی بین یک وهابی که حرم مطهر اهل بیت(ع) را تخریب می کنند و کسی که اینجا به امامزاده یا موقوفه ای که وقف به نیات مختلف است از جمله عزاداری امام حسین(ع) تعرض می کند وجود دارد، هر دو از یک نوع است و باید مراقب این اعمال باشیم.

 

وی بیان داشت: وقف ترویج فرهنگ دینی و اعتقادات ما است که باید به درستی در جامعه پیاده و نهادینه شود.

 

امام جمعه نکا بر ضرورت امانت داری در وقف از سوی متولیان آن تأکید کرد و افزود: وقف از سنت های نیک و پسندیده ای است که از ائمه معصومین(ع) به ما به ارث رسیده است و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که باید تلاش کرد تا حقوق وقف و موقوفات ضایع نشود، گفت: حساسیت در موقوفات تا حدی است که انسان بر روی شمشیر تیز و برّان راه رود.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که وقف ریشه در باورهای دینی ما دارد، ادامه داد: وقف صدقه جاریه ای است که از سوی ائمه اطهار(ع) همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را احیاء گر فرهنگ در جامعه دانست و ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیاری از موقوفات از سوی حکومت پهلوی به تاراج می رفت اما پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل سنت حسنه ائمه اطهار(ع) را دوباره احیاء کرد.

 

امام جمعه نکا گفت: با نگاهی به زندگی ائمه اطهار(ع) متوجه می‌شویم که امامان معصوم(ع) به موقوفات توجه زیادی داشته‌اند و در زندگی خود وقف‌های زیادی انجام داده‌اند که به عنوان چشمه جوشان و ماندگار در جامعه ساری و جاری است.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به تلاش جهت فرهنگ سازی وقف و ترویج آن در جامعه اظهار داشت: وقف باید متنوع باشد و تبلیغات در مورد آن نیز باید هوشمندانه و جهت دار صورت گیرد.

 

فرماندار نکا در این مراسم با اشاره به این که وقف و اوقاف از جمله اموری است که باید دقت وافی و کافی در انجام امور آن شود تا خدای ناکرده حق، نا حق نشود، شهرستان نکا دارای مردم خونگرم و خوبی است و باید در جهت خدمت به این مردم تلاش کنیم.

 

رییس سابق  اوقاف و امور خیریه نکا نیز در این مراسم به بیان گزارش عملکرد خود در طی چهار سال مسؤولیت خود در اداره اوقاف نکا پرداخت و اضافه کرد: در این مدت بقاع متبرکه رونق بیشتری پیدا کردند و طرح های عمرانی آنها پیشرفت قابل توجهی داشتند.

 

حجت الاسلام  ابوذر زارعی  گفت: برگزاری کرسی های مختلف تفسیر از طرح های مهم این شهرستان بوده است که قریب به 500 میلیون ریال با همکاری همه جانبه امام جمعه برگزار شد.

 

وی ادامه داد: شهرستان نکا دارای 55 امامزاده و 62 بقعه است که 12 پروژه عمرانی برای بقاع در دست اقدام است./950/پ201/ی

ارسال نظرات