۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۸۰۹۵۹
آزمون جدید ارشاد/2؛

در ساخت فیلم‌ به دغدغه‌های مردم توجه شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان ساخت فیلم های پرمحتوا و بیان دغدغه‌های مردم را در جامعه مهم ارزیابی و تصریح کرد: در فیلم‌هایی که ساخته می‌شود بیشتر باید به مسائل اجتماعی توجه شود؛ چون تأثیر فیلم‌ها در اذهان و روش‌های فکری مردم اثرگذار است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

حجت الاسلام سید صادق حسینی، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان، در  گقت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، در خصوص تغییر رویکرد ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گذشته دور تنها به مباحث فیلم و تئاتر و غیره توجه داشته اما اخیراٌ رویکرد این وزارتخانه به مباحث دین و فرهنگ تغییر جهت داد و در مساجد کانون های فرهنگی راه اندازی شد.

به کارگیری اصحاب فرهنگ در معاونت های وزارت ارشاد

وی از آقای جنتی به عنوان وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت جدید انتظاراتی دارد و می گوید: اصحاب فرهنگ را در معاونت خود جای دهد و این انتظار هم صحیح نیست که همه گره‌های جامعه به دستان ارشاد باز شود.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه همدان اضافه کرد: آقای جنتی باید با آفرینش انتخاب درست در حوزه دین گام‌های مؤثری برای انقلاب و اسلام بردارد و باید توجه بیشتری به مجوز چاپ کتاب‌های بزرگ کند.


وی همچنین بر درنظر گرفتن بعد اجتماعی در ساخت فیلم‌ها تأکید کرد و افزود: در فیلم‌هایی که ساخته می‌شود بیشتر باید به مسائل اجتماعی توجه شود؛ چون تأثیر فیلم‌ها در اذهان و روش‌های فکری مردم اثرگذاراست و باید به گونه‌ای باشد که دغدغه‌های مردم در آن آورده شود.

ضرورت ارتباط با حوزه های علمیه

حجت الاسلام حسینی در ادامه روند ارتباط داشتن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه‌های علمیه را مهم خواند و اظهار داشت: انتظار ما از آقای جنتی این است که با حوزه‌های علمیه و نهادهای دینی ارتباط داشته باشد.


وی ادامه داد: ما در حوزه فرهنگ نیاز به مهندسی فرهنگی داریم که باید از سوی متخصصان فرهنگی صورت بگیرد و مهم‌تر این‌که در حوزه فرهنگ، سیاسی کاری نکنیم چرا که در حدیثی آمده است که کارها مرهون وقت‌های خود هستند.


مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود حل مشکلات جامعه را جزء اولویت های کاری دولت جدید برشمرد و بیان داشت: فرهنگ و فرهنگ سازی با کارهای دیگر متفاوت است به دلیل این‌که برای ایجاد یک فرهنگ و یا تبدیل آن به فرهنگ دیگر سال‌های بسیاری نیاز است، از نظر من وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مسائل و مشکلات جامعه را رصد کرده و برای آن برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت برنامه ریزی کند و برای حل آن با استمداد از نخبگان و کارشناسان تلاش کند./957/ت302/س

ارسال نظرات