۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۸۰۹۸۹
امروز؛

دوره اختبار و تثبیت حوزه های علمیه آذربایجان غربی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی از آغاز به کار دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید خبر داد و گفت: از امروز طلبه هایی که امسال از طریق آزمون سراسری مدارس علمیه پذیرش نهایی شدند در دوره اختبار و تثبیت حاضر می شوند.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: امسال بیش از 600 نفر برای ورود به حوزه های علمیه استان در آزمون ورودی شرکت داشتند که بعد از انجام مصاحبه های اختصاصی تعداد دویست نفر در مرحله نهایی برای ورود به حوزه های علمیه استان پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد از امروز در دوره یک ماهه اختبار و تثبیت شرکت می کنند تا در صورت موفقیت به صورت رسمی تحصیل در مدارس علمیه استان را آغاز کنند.


این مسؤول با بیان این که ده روز ابتدایی دوره اختبار و تثبیت دوره تهذیب است، خاطرنشان کرد: طلاب جدید در این دوره آموزش های مختلف تربیتی و اخلاقی که منابع مشخصی نیز برای آن تعریف شده است در حضور اساتید حوزه فرا می گیرند و در صورت موفقیت به مرحله بعدی دوره اختبار و تثبیت که مدت آن بیست روز است راه می یابند.


حجت الاسلام مقدم با اشاره به این که این دوره در مدارس هشت گانه سراسر استان با توجه به ظرفیت پذیرش حوزه های شهرستانی اجرا می شود، آداب طلبگی و آداب اسلامی را از جمله منابع دوره ده روزه عنوان کرد که بیشتر مباحث محوری آن مربوط به مسائل تهذیبی و اخلاقی طلاب است.


وی یادآور شد: چنانچه طلبه های جدید پس از یک ماه فراگیری آموزش های مختلف در قالب دوره اختبار و تثبیت موفق به کسب امتیاز لازم شدند می توانند به مدارس علمیه استان جهت ادامه تحصیلات حوزوی راه یابند.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی همچنین از اعزام اساتید اخلاق برای بالابردن سطح کیفی کلاس های دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید حوزه های علمیه استان خبر داد و افزود: در اجرای این دوره برنامه ریزی های لازم برای حضور اساتید و مفسران برتر حوزوی همچون آیت الله سید علی اکبر قرشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام سلامتی، امام جمعه موقت ارومیه، حجت الاسلام حیدری زاد، امام جمعه نقده و حجت الاسلام قهرمانی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان انجام شده است.

 

گفتنی است، سال تحصیلی جدید حوزه علمیه آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور 26 شهریور ماه به صورت رسمی آغاز می شود./936/ت302/ب

ارسال نظرات