۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۸۰۹۹۸
امام جمعه محمودآباد:

خبرنگاران سیره ائمه اطهار را سرلوحه کار خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد با تاکید بر این که خداوند منان می خواهد با قلم و کتابت انسان را به تعالی برساند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید اخلاق را رعایت کرده و با علم و بدون صحنه سازی و جعل خبر به فعالیت بپردازند.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، امام جمعه محمود آباد امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که خبرنگاران از جایگاه والا و ارزنده ای برخوردار هستند، گفت: خبرنگاران باید برای انعکاس و درستی خبر خود تحقیق کنند.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید اگر می خواهید جایی بروید تحقیق کنید یا در سوره قلم به قلم و آن چه به روی کاغذ می آید قسم می خورد و نیز در سوره بقره اشاره می کند که کتابت قبل از این که انسان چیزی بداند به او عرضه شده است به سبب آن بوده که او از انزوا و گوشه گیری بیرون بیاید.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که خداوند منان می خواهد با قلم و کتابت انسان را به تعالی برساند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید اخلاق را رعایت کرده و با علم و بدون صحنه سازی و جعل خبر به فعالیت بپردازند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که همگان باید خداوند متعال را در نظر داشته باشند که تاثیر دائمی و خوبی دارد، بیان داشت: امانت داری از شاخصه های ارزنده ای است که باید مورد توجه والای خبرنگاران باشد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که خبرنگاران باید به صداقت و درستی اخبار خود توجه داشته باشند، گفت: اخبار منتشره نباید دروغ بوده و باید با نهایت صداقت باشد.

 

وی با بیان این که خبرنگاران باید حافظ اسرار باشند، بیان داشت: افشای ظلم و ستم باید در کار خبرنگاران وجود داشته تا حقی از دیگران ضایع نشود.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که خبرنگاران سیره امام سجاد و حضرت زینب را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: شجاعت از مهم ترین خصیصه های خبرنگاران است که امام سجاد(ع) و حضرت خدیجه(س) با شجاعت تمام ظلم و ستم بنی امیه را فریاد زده و بنا به رسالت الهی خویش مظلومیت حادثه کربلا را در تاریخ ثبت کردند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی رسالت قلم بسیار مهم است، بیان داشت: اهتمام لازم باید در راستای حمایت های ارزنده از خبرنگاران وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که خبرنگاران مجاهدان عرصه فرهنگی هستند، ادامه داد: خبرنگاران بسیجیان خاکریز اول تبلیغات و رسانه بوده که باید در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشند./950/پ202/ب

ارسال نظرات