۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۸۱۰۲۰

دیدار مدال آوران گیلانی با نماینده خبرگان رهبری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، پیشرفت های علمی نخبگان کشورمان را خیره کننده دانست و گفت: دنیا مبهوت عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف است.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان ظهر امروز در دیدار جمعی از مدال آوران مسابقات جهانی مهارت استان، پیشرفت های علمی نخبگان کشورمان را خیره کننده دانست و گفت: دنیا مبهوت عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درعرصه های مختلف است.

 

وی با بیان این که جوانان کشورمان باوجود تحریم های غرب علیه کشورمان هر روز پله های ترقی و افتخار را بیش از گذشته طی می کنند، افزود: جوانان ایران اسلامی بی اثربودن تحریم ها را به دنیا نشان دادند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که غربی ها باید بدانند که با تحریم و تهدید نمی توانند جلوی قطار پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند، ادامه داد: ملت بزرگ ایران مسیر رشد و تعالی را 34 سال گذشته انتخاب کردند و امروز در همان مسیر گام برمی دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که دشمنان تصور می کردند که با تحریم و تهدید می تواند پیشرفت ایران اسلامی را متوقف کنند، بیان داشت: تحریم های یکجانبه غربی ها علیه کشورمان نتیجه عکس داشت و به خودکفایی و نفع ملت ایران و به ضرر خود غربی ها تمام شد.

 

امام جمعه رشت با بیان این که در کلام الهی سفارش بسیاری به علم آموزی شده است، گفت: علم بدون تقوا و ایمان بستر انحراف و نابودی انسان و نسل های آینده را فراهم می کند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که علم باید همواره با تقوا و اخلاق همراه باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در غرب علم بدون تقوا در حال رشد است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که برخی علوم تنها به دلیل ضرر رساندن به انسان به وجود آمده است، گفت: متأسفانه این گونه علوم تنها در مسیر نابودی و تباهی انسان حرکت می کند.

 

امام جمعه رشت با تأکید براین که علم باید در راستای اهداف الهی گام بردارد، بیان داشت: علمی که در جهت خدمت به جامعه و مردم استفاده نشود به هیچ عنوان برای جامعه مفید نخواهد بود.

 

وی با اشاره به این که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بستر توسعه علمی کشور به خوبی فراهم شده است، بیان داشت: باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور توسعه و گسترش علوم بهره گیریم.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری حمایت از نخبگان جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: اگر حمایت های لازم از نخبگان جامعه به عمل آید به حتم شاهد رشد و گسترش روز افزون علوم در جامعه خواهیم بود.

 

وی تقویت و رشد نخبگان را عاملی در جهت بی نیاز شدن از دنیای غرب در مسائل مختلف دانست و گفت: باید با بهره‌گیری از دانش بومی مسیر پیشرفت را طی کنیم.

 

امام جمعه رشت با بیان این که مرتبه علمی امروز ایران اسلامی در دنیا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، تصریح کرد: تلاش های شبانه روزی نخبگان و دانشمندان جوان کشور کشورمان را به قطب علمی جهان تبدیل خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که در کشورمان جوانان مستعد و توانمند بسیاری وجود دارند که باید شناسایی شوند، گفت: دشمنان تلاش می کنند تا با تحریم ها مانع از شکوفایی استعداد نسل جوان ما شوند./950/پ202/س

ارسال نظرات