۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۸۱۰۸۶
امام جمعه آمل:

امر به معروف و نهی از منکر استراتژی مقابله با انحراف در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل بر ضرورت گسترش فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای به منظور نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی در جامعه تأکید کرد و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، استراتژی مقابله با هرگونه انحراف و کج روی در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی، امام جمعه آمل دو شنبه شب در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به این که مهم‌ترین وظیفه ستاد امر به معروف نهادینه کردن تکلیف مقدس امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک تکلیف باید در جامعه زنده شود و این وظیفه اعضای این ستاد را بیش از پیش سنگین‌تر می‌کند.

 

وی ادامه داد: یکی از وظایف این ستاد برخورد با بدحجابی‌های جامعه است که در این راه باید به این نکته نیز توجه داشت که برخی از بدحجابی‌ها ناشی از کم آگاهی و غفلت افراد است که افراد تحت تاثیر تبلیغات قرار می‌گیرند و در صورت روشنگری می‌توان بر آنها تاثیر مثبت داشت.

 

امام جمعه آمل با بیان این که یک جامعه خوب و ایده‌آل جامعه ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن نهادینه شده باشد، ادامه داد: در این جامعه منکرات انجام نمی شود و فقط معروفات است که به چشم می خورد.

 

وی به طرح تذکر لسانی اشاره کرد و گفت: طرح تذکر لسانی پیش لازمه نهادینه شدن فریضه های دینی در یک جامعه است و با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب، همه باید تذکر بدهند تا دیگر منکراتی در جامعه به چشم نخورد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که انجام فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای در زمینه نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی در جامعه ضروری است، خاطرنشان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، استراتژی مقابله با هرگونه انحراف و کج روی در جامعه اسلامی است و براین اساس همگان باید برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب و سلطه بیگانگان، همواره این ارزش الهی را در جامعه زنده نگه دارند.

 

وی ضمن تاکید بر اهمیت مقابله با قدرت و تهدیدات نرم کشورهای سلطه طلب که در تلاش برای بسط و گسترش فرهنگ منحط در جهان هستند، گفت: ادیان انحرافی به پشتوانه کشورهای سلطه طلب با استراتژی استحاله فرهنگی کشورهای هدف بالاخص شیعیان فعالیت هایی را انجام می دهند.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد.

 

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که هر روز شاهد گسترش شبهات در حوزه دین از سوی دشمنان اسلام هستیم، گفت: باید از ظرفیت های دینی به منظور مقابله با این شبهات بهره گرفته شود.

 

وی با اشاره به روز جهانی مساجد، این پایگاه معنوی را سنگر مهمی در جهت پاسخگویی به شبهات دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت های دینی و فرهنگی مساجد بسیار زیاد است که متأسفانه در برخی مواقع مغفول مانده است و این ظرفیت ها باید آزاد شود.

 

امام جمعه آمل همچنین بر ضرورت تعامل سازنده مبلغان دینی با نسل جوان جامعه تأکید کرد و گفت: ارتباط مستمر و چهره به چهره مبلغان با نوجوانان و جوانان بر تقویت باورهای دینی در آنها تأثیرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که دشمنان با ترویج عرفان های نوظهور و انحرافی تلاش می کنند که افکار نسل جوان ما را از اسلام ناب منحرف کنند، خاطرنشان کرد: دوری از دین و مبانی اسلامی مهم ترین هدف دشمن از ترویج عرفان های انحرافی در جامعه است.

 

وی با بیان این که عرفان های انحرافی انسان را از مسیر صحیح زندگی به سوی سقوط و انحراف می رساند، تصریح کرد: تنها عرفان اصیل اسلامی است که می تواند برای نسل جوان ما تعالی بخش باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل بر ضرورت ترویج صحیح و اثرگذار مبانی دینی از سوی مبلغان در جامعه تأکید کرد و گفت: باید در کنار ارتباط چهره به چهره مبلغان با نسل جوان از ابزار های مؤثر تبلیغی نیز بهره گرفت تا اثرگذاری تبلیغ دین دو چندان شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات