۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۸۱۰۹۴
حدادعادل:

دولت اجازه ندهد برخی جرقه فتنه را در دانشگاه‌ها بزنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه دولت نباید اجازه دهد افرادی جرقه فتنه را در دانشگاه‌ها بزنند، گفت: مقام معظم رهبری هنوز هم بعد از 4 سال حوادث فتنه 88 را گوشزد می‌کنند، این نشان می‌دهد موضوع مهم است و نباید فرآموش شود.
سخنراني غلامعلي حداد عادل در قم

به گزارش خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای تحول علوم انسانی با حضور در کارگروه تحول علوم انسانی بسیج اساتید که در مشهد برگزار می‌شود، گفت: آنچه این روزها در مصر می‌گذرد باید آئینه‌ای باشد تا ما در آن نظر کنیم و در ادامه صراط مستقیم ثابت‌قدم‌تر حرکت کنیم.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی سه رکن داشت که همچنان پابرجاست و مادامی که این ارکان استوار باشد انقلاب به پیش خواهد رفت. این ارکان ایمان به خدا، رهبری و مردم است.

 

حدادعادل در ادامه سخنان خود گفت: در دوران قاجار و پهلوی این امکان که مردم مسئولیتی کسب کنند، وجود نداشت تنها طبقه اشراف این امکان را داشتند اما با انقلاب اسلامی تحولی بوجود آمد و عامه مردم امکان شرکت در اداره کشور و تصمیم‌گیری را پیدا کردند.

 

وی با بیان این موضوع که باید افراد مراقب باشند تا مانند طبقات اشراف در دوران قاجار به یک طبقه جدید تبدیل نشود، تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم تا به هزار فامیلی تبدیل نشویم که مسئولیت‌ها را بین خودشان تقسیم می‌کنند. ما باید تلاش کنیم هر مومن صالح با استعدادی بتواند به مردم خدمت کند که کلید این راه ایمان به خداست.

 

نماینده مردم تهران گفت: از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب نهادینه شدن انتقال نرم قدرت است. ما در تاریخ معاصر ایران شاهدیم که این انتقال همیشه خونین و خشن بوده است اما انقلاب اسلامی در ایران با مردمسالاری دینی انتقال قدرت نرم را به ما آموخت.

 

حدادعادل با تاکید بر این موضوع که انتقال قدرت نرم شکوه و اعتبار جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهد، گفت: نمونه بارز این قدرت نرم انتخابات 92 بود که ما شاهد بودیم یک ملت با حضور خود در پای صندوق‌های رای انتقال نرم قدرت را فراهم کرد.

 

وی افزود: این در حالی است که ما در انتخابات 88 شاهد یک فتنه بودیم فتنه‌ای که هنوز رهبری پیرامون آن به سخنرانی می‌پردازد و این بدین خاطر است که آن فتنه کشور را به لبه پرتگاه برد.

 

رئیس شورای تحول علوم انسانی تصریح کرد: در سال 88 نیز ما شاهد استمرار نرم قدرت بودیم اما عده‌ای با ادعای دروغین تقلب می‌خواستند کشور را به لبه پرتگاه ببرند.

 

نماینده مردم تهران با تاکید بر این موضوع که حل مشکلات اقتصادی مستلزم آرامش است، گفت: باید تلاش کنیم کشور به سال‌های پرتنش 78 و 88 برنگردد.

 

حدادعادل همچنین پیرامون بررسی صلاحیت وزرا توسط مجلس، گفت: اگر در دادن رای اعتماد به وزرا نقد و مخالفتی می‌کنیم، با انگیزه مخالفت کلی با دولت نیست و هدف ما تعامل و همکاری با دولت است.

وی افزود: اگر نقدی می‌کنیم برای آن است که این احتمال را می‌دهیم که در بعضی مواقع زمینه برای ایجاد تنش فراهم است.

 

رئیس شورای تحول علوم انسانی خطاب به دولت گفت: دولت یازدهم نباید کاری کند که بعضی افراد در دانشگاه‌ها جرقه فتنه بزنند. البته اساتید دانشگاه نیز نباید اجازه دهند چنین روندی در دانشگاه‌ها اجرا شود.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود پیرامون تحول علوم انسانی، گفت: اگر در کنار نظریات قبلی در دانشگاه‌ها، نظریات اسلامی نیز اضافه شود، ما به تحول علوم انسانی امیدوار خواهیم بود.

 

وی افزود: برای تامین اساتیدی که به مفاهیم اسلامی معتقد باشند اقداماتی صورت گرفته است و همچنین سامان دادن به پایان‌نامه‌ها در علوم انسانی نیز در اولویت کاری شورای تحول علوم انسانی قرار گرفتند./916/د102/ع
 

منبع: فارس

ارسال نظرات