۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۰۹۵
شریعتمداری:

ایجاد بحران در مصر نوعی فرصت‌سازی برای خروج اسرائیل از بن‌بست منطقه‌ای است

خبرگزاری رسا ـ مدیرمسئول روزنامه کیهان، ایجاد بحران در مصر را نوعی فرصت‌ به صهیونیست‌ها برای خروج از بن‌بست منطقه‌ای و همچنین ترفندی برای پیشگیری از وقوع انقلاب اسلامی در عربستان و اردن دانست.
حسين شريعتمداري

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تحولات اخیر مصر، اظهارداشت: امروزه کشور مصر درگیر توطئه‌ای است که آمریکا، اسرائیل و برخی دولت‌های مرتجع عرب برای مهار بیداری اسلامی دست‌اندرکار آن هستند.

 

وی با بیان اینکه ایجاد بحران در مصر نوعی فرصت به رژیم جعلی صهیونیستی برای خروج از بن‌بست منطقه‌ای است، افزود: هنگامی که اخوانی‌ها قدرت را در مصر به دست گرفتند، ظرفیت انبوه از حمایت مردمی را با خود داشتند که خواسته خود را در طول انقلاب به صراحت اعلام کرده بودند.

 

شریعتمداری ادامه داد: اخوانی‌ها به جای حرکت در تراز یک انقلاب اسلامی، به روش‌های کلاسیک دولت‌مداری روی آوردند و ساختار رژیم گذشته از جمله ارتش آمریکایی مصر، دست‌نخورده باقی ماند.

 

مدیرمسئول روزنامه کیهان تأکید کرد: مرسی برای بهبود اقتصادی مصر به کمک‌های آمریکا، عربستان و قطر روی آورد و حال آنکه باید می‌دانست آمریکا، اتحادیه اروپا و سران مرتجع عرب اصلی‌ترین دشمنان انقلاب مصر هستند و کمک‌های مالی آنها بدون چشم‌داشت و طمع در بازگرداندن مصر به اردوگاه غرب نیست.

 

وی ادامه داد: یعنی حرکتی که امروزه با بهره‌گیری از ارتش سرتاپا آمریکایی مصر در ائتلاف با جریانات سلطنت‌طلب، حامیان مبارک، احزاب چپ و مارکسیست، ناصری‌ها و سلفی‌ها و حرکت تمرد در پی آن است.

 

شریعتمداری افزود: اخوانی‌ها امروزه تاوان اعتماد به آمریکا و نرمش با اسرائیل را می‌پردازند و حال آنکه خروج از یوق آمریکا قطع رابطه با اسرائیل، لغو معاهده کمپ‌دیوید و پیوستن به اردوگاه مقاومت خواسته‌های اعلام‌شده مردم در انقلاب مصر بود.

 

وی در عین حال تصریح کرد: مرسی نه فقط معاهده کمپ‌دیوید را لغو نکرد بلکه برای سران رژیم صهیونیستی نماینده‌ای با پیام برادرانه فرستاد و به جای پیوستن به اردوگاه مقاومت به سوی عربستان، قطر و اردن رفت و حتی رابطه با سوریه را که یکی از سنگرهای اصلی مقاومت است قطع کرد.

 

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: مرسی به ساختار ارتش دست نزد تا آنجا که امروزه 17 تن از استانداران استان‌های بزرگ مصر از بازنشستگان ارتش و وفادار به السیسی هستند.

 

شریعتمداری خاطر نشان کرد: شرایط کنونی مصر نمی‌تواند دوام داشته باشد؛ چرا که قتل‌عام مردم از سوی ارتش قابل ادامه نیست و به همین علت، طرف مقابل سعی می‌کند از گروه‌ها و احزاب و جریاناتی نظیر حرکت تمرد برای مقابله با تظاهرات اخوانی‌ها استفاده کند تا در نهایت، کشتار را به حساب درگیری دو بخش از مردم با یکدیگر بنویسد.

 

وی اضافه کرد:‌ اخوانی‌ها باید چهره مخدوش شده خود را بازسازی کنند تا بتوانند موقعیت و پایگاه مردمی آسیب‌دیده را ترمیم کند؛ اخوان‌المسلمین اصلی‌ترین و شاید بتوان گفت تنها جریان انقلابی در میان اهل سنت است و سابقه‌ای چند ده ساله دارد و در سایر کشورهای اسلامی نیز طرفداران پروپاقرصی نظیر عبدالله گل و اردوغان در ترکیه، عمر البشیر در سودان، راشدالغنوشی در تونس داشته ولی این جریان انقلابی اهل سنت در اولین آزمون زمامداری و حکومت‌داری خود پیروز بیرون نیامده است.

 

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: چنانچه هرچه زودتر با کنار گذاشتن اختلافات با برخی جریانات مردمی و مسلمان دیگر و نیز پاکسازی ائتلاف کنونی از سلفی‌ها که نفوذی‌های تابلودار آمریکا و اسرائیل هستند، جبهه سالم و مردمی تشکیل ندهد، بحران ادامه خواهد داشت و جنگ داخلی می‌تواند نتیجه فاجعه‌انگیز آن باشد.

 

شریعتمداری افزود: مخصوصاً آنکه مجموعه آمریکا، اسرائیل و سران مرتجع عرب بر تصمیم خود برای ادامه بحران اصرار دارند؛ چرا که در ادامه بحران، نجات رژیم صهیونیستی از فروپاشی و مقابله با بیداری اسلامی را دنبال می‌کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: راه حل بحران مصر در یک کلام به‌کارگیری همان فرمولی است که رهبر معظم انقلاب با پیش‌بینی شرایط کنونی آن کشور ارائه کرده بودند./924/د102/ج
 

ارسال نظرات