۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۸۱۱۱۲
حجت الاسلام رفیعی:

ناهنجاری های اجتماعی به سبب فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی گفت: پیدایش مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی از قبیل ربا، پرخاشگری و خشونت، معماری و ساخت و ساز غیر اسلامی به سبب فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام دکتر ناصر رفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه، پیش از ظهر امروز، در طرح تقویت مبانی اعتقادی که در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود، سبک زندگی را روش و شیوه زندگی بر اساس باورها و اعتقادات انسان دانست و گفت: سبک زندگی اسلامی نخستین بار از سوی رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی مطرح شد.
 
حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: پیدایش مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی از جمله ربا، پرخاشگری و خشونت، معماری و ساخت و ساز غیر اسلامی به سبب فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.
 
وی مشکلات در سه محور تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و تکثیر اولاد را از جمله معضلات امروز جامعه عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ غرب بر این مشکلات دامن می زند.
 
این کارشناس مذهبی در خصوص مصداق سبک زندگی قرآنی و دینی گفت: قرآن در سوره مؤمنون به ویژگی های انسان مؤمن از جمله خشوع در نماز و اعراض و دوری از لغو اشاره کرده است.
 
حجت الاسلام رفیعی با بیان این که نخستین صفت مؤمن واقعی خشوع در نماز است، تصریح کرد: خشوع یعنی توجه و حضور قلب که روح نماز است.
 
کارشناس مسائل دینی فراغت مکان، زمان و قلب را سه مقدمه حضور قلب دانست و افزود: مؤمن کسی است که از لغو اعراض کند و لغو یعنی کار بیهوده و بی هدف و هر چیزی که ذکر و یاد خدا در آن نباشد هدف عقلایی ندارد.
 
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: کاری که در آن گناه و حرام باشد لهو است که در این راستا موسیقی حرام موسیقی است که در آن لغو، لهو و باز دارندگی از خدا باشد.
 
وی با اشاره به آیات پایانی سوره شعرا بیان داشت: باور، عمل صالح، یاد خدا و دفاع از مظلوم چهار ویژگی شعر خوب است.
 
حجت الاسلام رفیعی با اشاره به شبهات وارد شده در اینترنت و سایت ها که ایمان جوانان رانشانه گرفته است گفت: بسیاری از این شبهات سطحی است و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و روشنگری باید برطرف شود./9457/پ203/غ
ارسال نظرات