۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۸۱۱۱۵
حقیقت پور:

مجلس در بررسی عملکرد وزرا از حق قانونی خود کوتاه نخواهد آمد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر این که مجلس شورای اسلامی از حق قانونی خود برای به راه آوردن وزاریی که در آینده مشکل آفرین باشند استفاده خواهد کرد، گفت: مجلس هیچ گاه از وظیفه قانونی خود عدول نخواهد کرد.
حقيقت پور

منصور حقیقت پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مجلس هیچ‌گاه از وظیفه قانونی خود عدول نخواهد کرد، اظهار داشت: وزایی که رأی صلاحیت گرفته اند اگر فردا مشکل آفرین باشند مجلس برای به راه کردن آنها از وظیفه قانونی خود استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به این که آقای روحانی افرادی مشابه وزاری رد صلاحیت شده را به سرپرستی وزارت خانه ها منصوب کرده است، گفت: باید دید که اینها برای برای پست وزارت به مجلس معرفی خواهند شد یا نه؛ در هر صورت این از اختیارات رییس جمهور است؛ ما هم به کلام الله قسم خورده ایم که به مردم خدمت کنیم و در این زمینه هم به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: ریاست جمهوری و مجلس دو قوه مستقل از یکدیگر هستند، مجلس یک سری وظایف قانونی را به عهده داشته و دولت نیز وظایف دیگری بر دوش دارد؛ باید بنا را بر این گذاشت که طرفین خیرخواه ملت هستند و می خواهند خدمت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره رای اعتماد نگرفتن سه وزیر پیشنهادی دولت، گفت: افراد دیگری هم بودند که در فتنه حضور داشتند، حدود 5 الی 6 نفر در این زمینه مطرح شدند؛ عدم پذیرش این سه وزیر این حداقل اعمال سلیقه مجلس در خصوص وزرا بود.

حقیقت پور ادامه داد: این اشکال بزرگی به دولت یا مجلس نیست برخی مواقع در بخش و قشرهای گوناگون کشور این اختلاف سلیقه ها پیدا می شود؛ قرار نیست صد در صد سلیقه دولت و مجلس یکی باشد، همین که 90 درصد کابینه توانسته رأی بگیرد تفاهم خیلی خوبی است و جای شکر دارد.

وی گرفتن رأی اعتماد اکثر وزرای پیشنهادی را به فال نیک گرفت و گفت: باید این همکاری ها را توسعه دهیم و با هدف رفع موانع از مشکلات مردم گام برداریم؛ این همکاری ها بر پایه تفاهم خواهد بود نه لجبازی؛ ما در سایه تفاهم می توانیم این مشکلات را برطرف کنیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات