۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۸۱۱۴۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تولید مستند «ققنوس جنوب» در سیمای خوزستان، حضور 200 کودک و نوجوان خوزستانی در نخستین جشنواره‌ خاطرات زیارت رضوی و نام نویسی بیش از هزار نفر برای شرکت در طرح نشاط معنوی از مهم ترین اخبار کوتاه استان خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، مهران نصرت پناه، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: در طول دوران دفاع مقدس آحاد مردم خوزستان عبارت است از زن و مرد در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند بر این اساس صدا و سیمای این مرکز اقدام به تولید مستند «ققنوس جنوب» کرده است.

وی با بیان این که «ققنوس جنوب» عنوان مجموعه ای مستند تولید سیمای مرکز خوزستان است که در 10 قسمت 20 دقیقه ای تولید شده، افزود: این مستند به خاطرات و صحبت های زنان که به عنوان رزمنده یا امدادگر در جهبه های حق علیه باطل در دوران 8 سال دفاع مقدس که از شهرهای گوناگون استان در جبهه حضور داشتند، می پردازد.

وی با اشاره به این که مراحل تصویربرداری این مستند به مدت 3 ماه به طول انجامید و در حال حاضر این مجموعه در مرحله پایانی تدوین و صدا گذاری است، از پخش این مستند همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:  امین کفیل تصویربردار، حمید مقدم صدابردار و سردار مکی بازغ مشاور نظامی است که دست اندر کاران تولید این مستند را تشکیل می دهند.

حضور 200 کودک و نوجوان خوزستانی در نخستین جشنواره‌ خاطرات زیارت رضوی

عبدالنبی شاکریان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از از شرکت 200 کودک و نوجوان خوزستانی در نخستین جشنواره سراسری خاطرات زیارت رضوی خبر داد و گفت: 200 عضو دختر و پسر مراکز کانون در شهرهای گوناگون با ارسال خاطرات خود در نخستین جشنواره‌ سراسری خاطرات زیارت رضوی شرکت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این که شرکت کنندگان در این جشنواره حول محور موضوع رضوی خاطرات زیارت خود را نوشته‌اند، افزود: در این مسابقه هر شرکت کننده می‌توانست حداکثر سه اثر را به این جشنواره ارسال کند.

شاکریان با تأکید بر این که آثار ارسالی به این مسابقه نباید در جشنواره‌ها یا مسابقات دیگر شرکت داشته باشند، ابراز داشت: در این مسابقه شرکت کنندگان همچنین می‌توانستند آثار خود را در قالب فایل word به نشانی الکترونیک دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مدیر فرهنگی در ادامه یادآور شد: داوری نهایی این مسابقه در چهار گروه سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 11 سال، 12 تا14 سال و 15 تا 17 سال انجام می‌شود و از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به عنوان برگزارکننده‌ این مسابقه به سه نفر برتر هر گروه سنی تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کمک هزینه‌ سفر زیارتی و بسته‌ فرهنگی اهدا خواهد شد. 

وی هدف از حضور در چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی رضوی را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در مراکز کانون استان دانست و گفت: ترغیب کودکان و نوجوانان در جهت تدوین خاطرات رضوی، شناسایی و تشویق کودکان و نوجوانان مستعد در زمینه‌ خاطره‌نویسی و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه و دانش افزایی در حوزه‌ ادبیات رضوی به ویژه خاطره‌نویسی نیز دیگر اهداف شرکت در این جشنواره بود.

گفتنی است مراسم اختتامیه جشنواره موضوعی خاطرات زیارت رضوی همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها روز 16 شهریور 1392 در قم با اعلام اسامی برگزیدگان در هر گروه سنی برگزار خواهد شد.

نام نویسی بیش از هزار نفر برای شرکت در طرح نشاط معنوی

حجت الاسلام فائز فائزی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز، از اجرای طرح نشاط معنوی در 15 مرکز قرآنی و فرهنگی اهواز خبر داد و گفت: این طرح در 15 مسجد، مرکز قرآنی، دارالقرآن‌ و مرکز فرهنگی شهرستان اهواز اجرا می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز تصریح کرد: طرح نشاط معنوی ویژه سه مقطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و متوسطه تدوین شده است که منبع هر یک از این مقاطع تحصیلی به صورت جدا است.

حجت الاسلام فائزی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: شرکت در این طرح تابستانی محدودیت شرکت‌کننده ندارد و تاکنون هزار دختر و پسر جوان و نوجوان اهوازی برای شرکت در این طرح تابستانه، معنوی و دینی ثبت‌ نام کرده‌اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز به مراکز قرآنی و فرهنگی برگزار کننده طرح نشاط معنوی اشاره و تصریح کرد: مسجد ابوالفضل(ع) کوی عمران شهرک برق، مسجد العباد نهضت‌آباد، مسجد امام علی بن ابیطالب(ع) زرگان و مسجد الرحمان سه راه خرمشهر، از مساجد برگزار کننده طرح نشاط معنوی در شهرستان اهواز هستند.

حجت الاسلام فائزی خاطرنشان کرد: مسجد صاحب‌الزمان(عج) عین دو، مسجد امام خمینی(ره) شهرک رزمندگان، حسینیه شهدای سوسنگرد، مسجد و حسینیه امام رضا(ع) کوی گلدشت و مسجد 14 معصوم گلستان از دیگر مساجد و مراکز فرهنگی برگزار کننده طرح نشاط معنوی هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز ادامه داد: کانون فرهنگی ـ تبلیغی کوثر کوی پردیس، مسجد صاحب‌الزمان(عج)، مسجد قمر بنی‌هاشم(ع) کوی علوی و روستای غزاویه کوچک مجری طرح نشاط معنوی در شهرستان اهواز هستند.

حجت الاسلام فائزی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: طرح تابستانه نشاط معنوی از 8 تیر ماه سال جاری آغاز می شود و تا دهه پایانی مرداد ماه ادامه خواهد داشت./9461/د101/غ

ارسال نظرات