۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۸۱۲۹۳
کارشناس مباحث فرهنگی خبر داد:

نبرد نابرابر با استفاده از بمب‌های جنسی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی مباحث فرهنگی گفت: اسباب بازی، روی بچه‌ها به ویژه دختران که نقش تربیت نسل آینده را به عهده دارند، نقش به سزایی دارد، اما متأسفانه پدران و مادران غفلت می‌کنند.
چگونگي بيان مفاهيم ديني براي کودکان و نوجوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید هادی عظیمی، کارشناس حوزوی مباحث فرهنگی، در برنامه خانه مهر که از رادیو معارف پخش می‌شد، به بحث اسباب بازی‌های کودکانه پرداخت و گفت: اسباب بازی‌ها موجب شکوفایی استعداد و هوش کودکان می‌شود، به شرط اینکه اسباب بازی، مسخر دست کودک باشد به نحوی که بتواند به آن، شکل داده و آنچه که در ذهنش است را روی آن پیاده کند.

وی خاطرنشان کرد: روح بچه‌ها بسیار لطیف‌تر از روح بزرگ‌ترها است، بنابراین اسباب بازی‌ها روی روح و روان آن‌ها اثرات زیادی دارند، همچنان که خیلی‌ها اذعان دارند که در سنین نوجوانی و جوانی این تأثیرات را پذیرفته‌اند و تا امروز همراه آن‌ها است.

وی افزود: اسباب بازی، روی بچه‌ها به ویژه دختران که نقش تربیت نسل آینده را به عهده دارند، نقش به سزایی دارد، اما متأسفانه پدران و مادران غفلت می‌کنند و دشمنان ما از این غفلت استفاده کرده و برای فاسد کردن فرزندان ما با برنامه ریزی دقیق، وارد شده‌اند.

وی ابراز داشت: والدین و هم‌وطنان ما گاهی به خاطر سود بیشتر، این بمب‌های جنسی را وارد می‌کنند، بله متأسفانه باید گفت بعضی از این عروسک‌ها، واقعاً بمب‌های جنسی هستند و مستقیم در فکر و ذهن کودکان، تأثیر مخرب دارند.

حجت‌الاسلام عظیمی گفت: تأثیر این‌ها در سنین کودکی تا ابد در ذهن فرزندان ما خواهد ماند، چون انسان یک موجود ابدی است، پیامبر (ص) می‌فرماید «انسانی که با چیزی یا صفات و خصوصیاتی خو گرفته است، حشر او با همان صفات و خصوصیات خواهد بود، تا ابد» بنابراین، تاثیری که کودک از این وسایل بازی می‌گیرد، تا ابد در سرنوشت او موثّر است.

وی تصریح کرد: اما نکته مهمی که وجود دارد، این است که والدین باید به موقعیت امروز جهان، توجه کنند و ببینند که دشمنان ما چگونه در فکر نابودی نسل بشر هستند.

وی ادامه داد: همان صهیونیستی‌هایی که قائلند فقط نژاد آن‌ها باید بر زمین باقی بماند و بقیه مردم، حتی حق حیات بر روی کره زمین را ندارند، از راه‌های مختلفی در کشورهای فلسطین و لبنان با استفاده از سلاح، وحشی گری می‌کنند، در جایی که دستشان نمی‌رسد، با ساختن اسباب بازی‌ها؛ که هر کدام از آن‌ها از بمب‌هایی که در فلسطین اشغالی استفاده می‌کنند، بدتر و خطرناک‌تر است، کار خود را پیش می‌برند.

این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: والدین باید مراقب باشند که با دستان خودشان این اسباب بازی‌ها و بمب‌ها را به خانه نیاورند، نگاه به ظاهر این اسباب بازی‌ها نکنند و نگویند این که خطر و تأثیر منفی ندارد، نه اینگونه نیست، بلکه این‌ها کارشناسی و برنامه ریزی شده است.

وی به عنوان نمونه به عروسک باربی اشاره کرد و گفت: سازنده‌ این عروسک، یک نظامی آمریکایی بوده است، البته سازنده اصلی کس دیگری بوده، اما طرّاحی آن به عهده این نظامی است که خودش می‌گوید: من نوزده نقطه از بدن این عروسک را برجسته کردم، برای اینکه در قلب کودکان تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام عظیمی در ادامه گفت: اعترافات دشمنان ما، باید پدران و مادران را بیدار کند، به عنوان نمونه: نتانیاهو؛ نخست وزیر رژیم اشغالگر می‌گوید: بچه‌های ایرانی مسلماً لباس‌های زیبا را خواهند خواست، آن‌ها زندگی فانتزی را دوست دارند، یا شخص دیگری می‌گوید: اگر به جای بمب، دامن‌های کوتاه و عروسک‌های باربی بر سر آن‌ها بریزیم، زودتر می‌توانیم تصرف کنیم.

وی ادامه داد این‌ها اعترافات دشمنان ما است، باید پدران و مادران، مراقب باشند و فکر نکنند که این، نمی‌تواند تأثیر بگذارد، اتفاقاً این‌ها تأثیرات عمیقی می‌گذارند، حالا عروسک‌های باربی به یک شکل، اسباب بازی‌های دیگر به شکل‌های دیگر؛ این‌ها همه بمب‌های جنسی و اعتقادی و فکری هستند.

وی خاطرنشان کرد: پسر و دختری که با این فکر بار آمده است، هرگز مداوا نمی‌شود، ما باید بدانیم که با دست خودمان دل و جان کودکانمان را به چه کسی می‌سپاریم.

 وی افزود: هر چند، باربی ملکه عروسک‌های جهان شده و بسیار تأثیر بوده است، امّا عروسک‌های دیگری هم هستند که نقش مادر را برای کودکان ما بازی می‌کنند، نه نقش فرزندی که کودک بتواند روی آن، تأثیر بگذارد.

وی در پایان، تصریح کرد: پسرها دوست دارند اعمال قدرت کنند و از آن طرف، دخترها دوست دارند نقش تربیتی داشته باشند، باید مواظب باشیم که این، برعکس نشود؛ یعنی دختران ما، به دست اسباب بازی‌هایشان تربیت نشوند، یا پسران ما اسیر دست آن‌ها نباشند./9194/پ202/ی

ارسال نظرات