۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۸۱۳۰۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

برادرکشی سناریوی استکبار برای نابودی مسلمانان است

خبرگزاری رسا‌ ـ نماینده ولی ‌فقیه و امام جمعه کاشان، با تاکید بر این که برادر کشی در جهان اسلام طراحی و سناریوی از پیش تعیین شده استکبار و دشمنان مسلمانان است، مشکلات امروز جوامع بشری را ناشی از بحران معنویت در جهان دانست و گفت: امروز جهان گرفتار بحران معنویت است.
آيت الله نمازي درس اخلاق رسانه با حضور آيت الله نمازي در خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ‌در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با اعضا و حافظان قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان، گفت: بحران معنویت در جهان امروز به گونه ای شده است که انسانها از قتل عام هم نوعان خود نیز ابایی ندارند.

 

وی بحران معنویت در جهان را موجب سقوط بشریت دانست و افزود: استکبار جهانی به بهانه آزادی و دمکراسی دست به قتل و عام مردم مسلمان عراق، لبنان، سوریه و مصر،  زده است تا به اهداف خود برسد.

 

امام جمعه کاشان قتل عام مسلمانان توسط مسلمانان را یکی از توطئه های استکبار جهانی اعلام کرد و گفت: آمریکا در یک سناریوی از قبل طراحی شده مسلمان کشورهای مصر، عراق، سوریه و لبنان را توسط گروههای به اصطلاح مسلمان القائده و النصره و ارتش مصر قتل عام می کند.   

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان یادآور شد: آمریکا برای قتل عام مسلمان جهان لباس روشفکری به تن کرده است و ارتش مصر را در مقابل مردم این کشور قرار داده است و خود نیز آن را فرماندهی می کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که، دشمنان اسلام برای مقابله با اسلام به گونه ای برنامه ریزی کرده اند تا مسلمانان به دست مسلمانان کشته می شوند، اظهار داشت: روشن کردن افکار عمومی جهان از این توطئه دشمنان اسلام کاری سخت و دشوار است.

 

آیت الله نمازی در ادامه فعالیت های مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان برای تربیت حافظان قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را قابل تقدیر دانست و گفت: در روایات است که انسانهای صالح و خالص که برای رضایت خداوند فعالیت دارند، خداوند کار آنها را برای الهام گرفتن دیگران آشکار می‌کند.

 

وی حفظ قرآن را نیازمند اراده قوی و همتی بلند دانست و با اشاره به این که حفظ نهج البلاغه پیچیده تر از حفظ قرآن است و نیازمند ساز و کار فرهنگی خاصی است، گفت: آهنگ کلمات در قرآن آهنگ روانی است که صحیفه سجادیه نزدیک به آیات قرآن است، اما حفظ نهج البلاغه کاری سخت و طاقت فرسا است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ‌افزود: کلمات نهج البلاغه معجزه آسا و فوق کلام بشر است و تحت کلام خالق است که هنرنمایی و سخنوری امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه ظهور یافته است.

 

آیت الله نمازی گفت: حضرت علی(ع) در نخستین خطبه نهج البلاغه شاهکار خودش را در مسائل تربیتی و معرفتی و توحید نشان داده است، به طوری که هنوز هیچ شاعری نتوانسته در باب توحید و معرفت شناسی علی(ع) در خطبه اول نهج البلاغه وارد شود و اگر وارد شده است با ناتوانی از آن خارج شده است.

 

وی آشنایی، ابتدایی با کلمات و مفردات کتب آسمانی قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و زبور را دارای شرایط خاصی دانست و گفت: هدف از روخوانی و حفظ کتب آسمانی توجه به معانی و معنویت این کتب است، یعنی همان چیزی که دنیا ازنداشتن آن در بحران جدی قرار گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بر عملیاتی کردن معانی کتب آسمانی قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در جامعه تأکید کرد و گفت: حفظ کتب آسمانی مرحله نخست عملیاتی نمودن معانی این کتب درجامعه است.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: بعد از حفظ باید راهکارهای اساسی برای اجرای عملی تدابیر قرآن و نهج البلاغه که دوری از غیبت و تهمت و مسائل اخلاقی در جامعه است ارائه شود و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان علاوه بر تربیت حفّاظ قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باید برای رفع مشکلات جامعه برنامه و تدبیر داشته باشد.

 

امام جمعه کاشان حفظ کتب آسمانی را مرحله مقدماتی فعالیت های فرهنگی دانست و گفت: بعد از عبور از مرحله مقدماتی حفظ باید به ذّل مقدمه  نیز توجه و اهتمام داشت.

 

گفتنی است، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام  مجتبی حسن زاده مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان نیز گزارشی از برنامه ها و اهداف این موسسه ارائه کرد./939/پ202/ج  

 

ارسال نظرات