۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۸۱۳۰۹
حجت الاسلام ماندگاری:

قاریان اعزامی به حج تمتع سفیران انقلاب اسلامی و شهدا هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رئیسه مؤسسه روایت سیره شهدا از قاریان اعزامی به حج تمتع به عنوان سفیران انقلاب اسلامی و شهدا نام برد و از آنان خواست برای تلاوت آیات قرآن با مداح یا سخنران هماهنگ باشند.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام  محمد مهدی ماندگاری در پنجمین دوره آموزشی توجیهی ویژه قاریان اعزامی به حج تمتع در سالن جلسات سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این‌که واجب بودن حج برای یکبار آن هم به شرط استطاعت، نشان دهنده مکفی بود این فریضه برای کل عمر انسان است ، اظهار کرد: قاریان اعزامی داری 3 ویژگی هستند که عبارت از جوان بودن، حامل قرآن بودن و سفیر انقلاب و شهدا بودن است.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که ویژگی دوم قاریان اعزامی حامل قرآن بودن است، ادامه داد: شما مانوس با قرآن هستید و باید بدانید قدم در سرزمین قرآن می‌گذارید و دعا کنید به حق قرآن، به گونه‌ای تلاوت کنید که مردم به سمت خدا و این کتاب آسمانی جذب شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اعلام این‌که آیه 35 سوره احزاب در حج بسیار جلوه دارد، تصریح کرد: به گونه‌ای قرآن را تلاوت کنید که ابتدا مورد رضایت و خوشحالی خود واقع شود و در گام بعدی در مردم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: برای تلاوت آیات قرآن همواره با مداح یا سخنران هماهنگ باشید زیرا بسیار تاثیرگذار است که موضوع سخنرانی و یا بیتی از مداح با آیات مطابقت داشته باشد و قرائت قرآن در مراسم‌ها برای جمع شدن مردم و یا رسیدن سخنران، توهین به این کتاب آسمانی است.

حجت الاسلام ماندگاری قاریان قرآن اعزامی به حج را سفیران انقلاب و شهدا دانست و گفت: زمانی که مردم دیگر کشورها قاریان ایرانی را می‌بینند تصویر شهدا و انقلاب را تجسم می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه حج را ماکت بندگی و یک سیر الی الله دانست و تصریح کرد: راه رسیدن به خدا در اعمال حج نمایان است و عید قربان، عید بندگی و عید قرب الی الله است.

حجت الاسلام ماندگاری اعمال حج را بر 6 مرحله و محور شامل احرام، طواف، نماز، سعی، تقصیر و احرام مجدد توصیف و تاکید کرد: احرام به معنای ترک محرمات و انجام واجبات است و احرام نیازمند لباس، نیت و گفتن لبیک به خداوند است و قدم اول در بندگی محرم شدن است.

این استاد حوزه و دانشگاه طواف را به مثابه مسیر زندگی انسان دانست که باید خدا محور باشد، گفت: نماز مرحله تشکر و قدردانی از خداوند است و در رسم به جای آوردن نماز نیازمند امام و احترام به بزرگتر هستیم.

 وی سعی را گام بعدی بندگی دانست و گفت: برخی افراد زحمت و تلاش اندکی می‌کنند اما انتظار پاداش و نتیجه زیادی دارند اما حرکت و برکت یک نسبت مستقیم دارد و گام بعدی تقصیر به معنای کوچک کردن خود است.

حجت الاسلام ماندگاری با اعلام این‌که احرام بعدی در حج نشان دهنده آن است که در بندگی هرکس قصد دارد جلوتر باشد باید واجبات را بیشتر انجام دهد، تاکید کرد: حاصل انجام تمام این اعمال قرب الی الله است که این مهم نیز دارای عیدی به نام قربان است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان در توصیه به قاریان اعزامی خاطرنشان کرد: برای توفیق در این سفر قرارهایی با امام زمان(عج) همچون، سلام به ایشان در اجرای مراسم‌ها، طلب استغفار از ایشان برای خود، توسل به ایشان و اهل بیت(ع)، ذکر مصائب اهل بیت(ع) بگذارید و برای تمام ملت ایران دعا کنید و انس با صدقه به عنوان رفع مظالم و استغفار داشته باشید./966/د101/ی

ارسال نظرات