۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۸۱۳۱۱

اعزام فعالان مسجدی آذربایجان شرقی به دوره اندیشه های آسمانی

خبرگزاری رسا ـ اعضای فعال و فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به ششمین دوره اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس اعزام می شوند.
کانون هاي مساجد

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که اعضای فعال و فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به ششمین دوره اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس اعزام می شوند، اظهار داشت: این دوره آموزشی فرهنگی شهریور ماه در مشهد برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: شرکت کنندگان این دوره باید عضوکانون مساجد بوده و حداقل دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم باشند، ضمن این‌که باید حداقل سن 20 و حداکثر30 سال داشته باشند. برادران 6 تا 9 شهریور و خواهران 10 تا 13 شهریور در دانشگاه تربیت معلم شهیدبهشتی مشهدمقدس حضور خواهند یافت.


هادی نیا با بیان این‌که تربیت فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس مسجد طراز اسلامی و سبک زندگی اسلامی مهم ترین هدف برگزاری این دوره آموزشی است، گفت: 88 نفر از برادران و 45 نفر از خواهران کادر و عضو فعال کانون های مسجدی استان به این دوره آموزشی اعزام خواهند شد.


وی محتوای دوره را بحث پیرامون دغدغه‌های فرهنگی از دیدگاه رهبری و سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: محوریت دوره آموزشی بر اساس « اللهُمَّ اجْعَلْ مَحْیایَ مَحْیا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد  وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّد وَ آل ِمُحَمَّد » خواهد بود، که با همکاری کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه مسجدچهارده معصوم تبریز برگزار می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از ارائه خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی، دینی و قرانی به بیش از 32 هزار نفر از جوانان و نوجوانان در قالب طرح اوقات فراغت آسمانی ها خبر داد و اظهار داشت: طرح اوقات فراغت آسمانیها در سطح 400 باب از کانون های مساجد این استان برگزار و به بیش از 32 هزار نفر از جوانان و نوجوان خدمات ارائه شد.


هادی نیا با بیان این‌که، طرح ها از دهم تیرماه شروع و تا بیستم شهریور ماه ادامه خواهد یافت، افزود: برگزاری طرح قرآنی 1447 با موضوع حفظ جزء
سی ام قرآن در 95 باب از کانون‌های فرهنگ هنری، کلاس های احکام و عقاید، برنامه های فرهنگی و کتابخوانی و کلاس های مهارت آموزی و برگزاری جشنواره مدهامتان از جمله برنامه های طرح اوقات فراغت مساجد استان است.


وی با اشاره به این‌که بیش از30 هزار جوان و نوجوان در برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، دینی و ورزشی شرکت می کنند، گفت: مطابق تشکیل و تصمیم ستاد اوقات فراغت دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد استان امسال نیز طرح ها از طریق اعضای نظارت، بازدید و ارزیابی می شوند./935/ت302/ب

ارسال نظرات