۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۸۱۳۷۵

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا - برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در بخش جعفرآباد قم، برگزاری جلسه ترتیل خوانی در کهک و ثبت نام چهارمین دوره انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی در قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در سوم آبان ماه همزمان با سراسر کشور در جعفریه هم برگزار می شود.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با بیان این مطلب افزود: با توجه به برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی این اداره با ارسال پیامک و دعوت کتبی از مسؤولان هیئات مذهبی بخش جعفرآباد مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: همچنین از مسؤولان هیئات مذهبی درخواست شده تا کسانی که شرایط لازم را دارا هستند در این امر مهم مشارکت کنند.
برگزاری جلسه ترتیل خوانی در کهک
به همت دارالقرآن الکریم استان قم و همکاری هیأت امنای مسجد جامع شهر کهک جلسه ترتیل‌خوانی در این مسجد برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی اظهار کرد: برگزاری این جلسه که با حمایت و همت دارالقرآن الکریم استان و همکاری خوب و ارزشمند هیأت امنای مسجد و امام جمعه شهر دایر شد مورد استقبال اهالی شهر کهک قرار گرفت.
وی تأکید کرد: این جلسه به مدت یک ماه همه روزه بعد از نماز عصر و با حضور قاریان برجسته استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام عظیمی تصریح کرد: علاوه بر ترتیل خوانی مباحث تفسیری و آموزش صحت قرائت نماز دایر شد، همچنین در طول جلسات مسابقات مفاهیم و تفسیر برگزار و هدایایی به شرکت کنندگان داده شد.
رتبه اول و دوم یازدهمین جشنواره شعر و داستان سوره به بانوان قمی رسید
رییس حوزه هنری استان قم گفت: بانوان داستان‌نویس قمی مقام اول و دوم بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره شعر و داستان سوره را از آن خود کردند.
وحید فرجی اظهار کرد: در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و داستان سوره که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، داستان‌نویسان قمی در مجموع دو بار برای دریافت جوایز جشنواره روی سن رفتند.
وی افزود: در بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان خانم‌ها سیده عذرا موسوی و فاطمه نفری از جمله فعالان کارگاه‌های داستان حوزه هنری استان قم به ترتیب موفق به احراز مقام اول و دوم جشنواره شدند.
رییس حوزه هنری استان قم با اشاره به دیگر شرکت کنندگان قمی در این جشنواره گفت: فاطمه نفری با دو اثر «من که منظوری نداشتم» و «دانه‌ای در دل خاک» و سیده عذرا موسوی با اثر «زمستان مَردی» در این دوره از جشنواره شرکت داشتند.
وی تصریح کرد: در کل بانوان داستان‌‌نویس قمی مقام اول و دوم بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره شعر و داستان سوره را از آن خود کردند.
فرجی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و داستان سوره عصر یکشنبه 27 مرداد ماه به میزبانی استان کردستان و با حضور محسن مؤمنی شریف، ریاست حوزه هنری، معاونین وی و مسؤولان استان سنندج برگزار شد.
پیشگیری از وقوع جرایم با نهی از منکر در قم
معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: از زمانی که نیروهای مردمی در یک عملیات سرقت مسلحانه وارد عمل شدند دیگر هیچ سرقت مسلحانه‌ای در این شهر رخ نداده است.
حجت‌الاسلام حسین احمدی در نخستین بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد به شهامت آیت‌الله بافقی در تذکر به خانواده رضاشاه اشاره کرد و افزود: آیت‌الله بافقی یکی از مسؤولان دفتر آیت‌الله عبدالکریم حائری، مؤسس حوزه علمیه قم بود که زن و فرزندان رضاشاه، وقتی بدون رعایت پوشش وارد صحن عتیق حرم مطهر حضرت معصومه(س) شده بودند به آنها تذکر داد.
وی گفت: آیت‌الله بافقی وقتی با صحنه بدحجابی آنها مواجه شد از خادمان خواست به آنها تذکر دهند ولی خادمان حرم به خاطر ترس از شاه از این کار امتناع کردند، سپس خودشان به زن و فرزندان شاه تذکر داد و گفت حرم مطهر جای بدحجابی نیست.
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: پس از این تذکر، زن شاه تلگرافی به تهران زد و به شاه گفت برای چه نشسته‌ای که به زن و بچه‌هات در حرم اهانت کردند.
حجت‌الاسلام احمدی گفت: رضاشاه به حرم حضرت معصومه(س) رفت و در همان ایوان آیت‌الله بافقی را با عصا و چوب کتک زد و نقل است به گونه‌ای پهلوهای آن عالم بزرگوار را لگد زد که ایشان بیمار شدند.
وی با بیان این‌که بعد از این جریان آیت‌الله بافقی به شهر ری تبعید شد اظهار کرد: آیت‌الله حق شناس نقل کرده‌اند که بعد از مدتی به دیدار آیت‌الله بافقی رفت و آیت‌الله بافقی به وی گفته بود که به خاطر ضرب و شتم‌های رضاشاه تا آن موقع وضوی جبیره می‌گرفت.
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: در تاریخ کسانی همچون آیت‌الله بافقی، شهید سعیدی و شهید نواب صفوی از پرچمداران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ما بودند.
پیشگیری از سرقت مسلحانه با نهی از منکر مردم قم
حجت‌الاسلام احمدی به شهادت چهار نفر از شهروندان قمی در یک سرقت مسلحانه اشاره کرد و افزود: یک سرقت مسلحانه در پاساژ ملت اتفاق افتاد که قبل از این‌که نیروی انتطامی وارد عمل شود، خود مردم وارد عمل شدند و 4 نفر از نیروهای مردمی در دفاع از شهر شهید شدند.
وی گفت: وقتی این جریان را خدمت مقام معظم رهبری گزارش دادند، ایشان با خرسندی از این ایستادگی فرمودند از مردم قم غیر از این توقع نیست که خودشان وارد عمل شوند و جلوی منکرات را بگیرند.
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم اظهار داشت: از آن جریان به بعد هیچ سرقت مسلحانه‌ای در قم رخ نداده است، یعنی سارقان این پیام را دریافت کرده‌اند که مردم با آنها مقابله می‌کنند.
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در پایان تصریح کرد: اینها الگوهایی برای ما هستند که با مشاهده منکرات، حداقل تذکر لسانی را داشته باشیم.
ثبت نام چهارمین دوره انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی در قم
کارشناس تشکل‌های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از آغاز ثبت نام چهارمین دوره انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی در این استان خبر داد.
حجت‌الاسلام شیخ‌مراد حیدری اظهار کرد: ثبت‌نام کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی استان از روز 25 مرداد ماه آغاز شده و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.
وی زمان برگزاری این دوره از انتخابات را سوم آبان ماه اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان برای اعلام کاندیداتوری در چهارمین دوره انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی باید با داشتن مدارک مورد نیاز به امور تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم واقع در بلوار جمهوری اسلامی مراجعه کنند.
حجت‌الاسلام حیدری به شرایط داوطلبان برای حضور در این انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: داوطلبان باید ضمن رعایت شؤونات اسلامی در اجتماع و حسن شهرت و دارابودن حداقل سن 25 سال و حداکثر 60 سال، متأهل باشند و هیچ‌گونه وابستگی به جریانات منحرف فکری نداشته باشند.
وی سطح تحصیلات حداقل فوق‌دیپلم، سکونت در محدوده حوزه انتخابی، دارابودن کد شناسایی هیأت و حداقل 5 سال سابقه هیأت و 3 سال مسؤولیت هیأت را از دیگر شرایط داوطلبان ذکر کرد.
به گفته کارشناس تشکل‌های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، کاندیداهای چهارمین انتخابات شورای هیأت‌های مذهبی حتما باید گواهینامه آموزش مسؤولان هیأت‌های مذهبی را دارا باشد.
حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: در این دوره از انتخابات 13 نفر به عنوان عضو اصلی و پنج نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می‌شوند.
پایان تولید فیلم راز با موضوع دفاع مقدس در قم
رییس حوزه هنری استان قم گفت: فیلم داستانی راز با موضوع دفاع مقدس به تهیه کننده حوزه هنری استان قم تولید شد.
وحید فرجی اظهار کرد: مراحل تولید فیلم داستانی راز به کارگردانی داوود رجبی و تهیه کنندگی حوزه هنری استان قم به پایان رسید.
رییس حوزه هنری استان قم افزود: در این فیلم دغدغه مادری برای بیماری پوستی دخترش مطرح می‌شود، معضلی که به نظر می‌‌رسد به علت شیمیایی شدن پدر در جریان جنگ تحمیلی پیش آمده است.
وی با اشاره به عوامل ساخت این فیلم گفت: طاهره براتی‌نیا به ‌عنوان نویسنده، فخری اکبری و جمال بیات بازیگر، مریم سادات فرهادی بازیگر و تدوینگر، عادل فخاری صدابردار، جمال الدین بیات گریمور، جواد سعادت دستیار تصویر، مهدی میرزایی مدیر تولید، مهدی فرهادی مدیر تدارکات و محمد رسول رجبی به عنوان عکاس؛ کارگردان این فیلم را همراهی کردند و در خلق اثری با موضوع دفاع مقدس سهیم هستند.
وی در پایان به معرفی و سابقه کارگردان این اثر پرداخت و خاطرنشان کرد: داود رجبی علاوه بر کارگردانی، تصویربرداری این فیلم داستانی را به عهده داشته است، این کارگردان جوان پیش از این، در سال1389 به‌عنوان کارگردان، در ساخت فیلم «اولین سال نو» با حوزه هنری استان قم همکاری داشته است./907/ت302/ی
ارسال نظرات